TRDizin: Duygusal Zekânın Kültürel Zekâ Üzerine Etkisinin Analizi: Kastamonu Üniversitesi Türk Dünyası Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
| dc.contributor.author | Erol TURAN | |
| dc.contributor.author | Merve AKINCI | |
| dc.contributor.author | Yavuz DEMİREL | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T21:47:19Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T21:47:19Z | |
| dc.date.issued | 2020-07-01 | |
| dc.description.abstract | Duygusal zekâ, insanın duygularını kullanma yeteneği ve aynı zamanda başkalarının duygularını anlayıp, kendiduygularını ayarlama yeteneği olarak tanımlanır. Kültürel zekâ ise, farklı kültürel durumlara kendini uydurabilmeyeteneğidir. Günümüz dünyasında artık çok kültürlü yaşam ortamları artmış, kültürel çeşitliliğin yaşandığı işler,meslekler, mekânlar çağın bir gereği olarak yaşam tarzı haline dönüşmüştür. Bu çerçevede kültürel zekâ, farklıkültürlerden insan gruplarını yönetebilmek, farklı ülkelerden ve kültürlerden gelen insanları anlamak ve farklıkültürlerle birlikte yaşayabilmek için geliştirilmesi zorunlu bir yetenek haline gelmiştir. Bu çalışma, çeşitli nedenlerleKastamonu Üniversitesini tercih eden, Türk Dünyası Ülkelerinden gelen öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, duygusal zekâ ile kültürel zekâ arasındaki ilişki ortaya konularak duygusal zekânın kültürel zekâya olanetkisi belirlenmiştir. Duygusal ve kültürel zekânın ortak özelliği; geliştirilebilir, esnek ve çok fonksiyonlu dinamik biryapıya sahip oluşudur. Yapılan çalışmada duygusal zekâ tek boyuta sahipken, kültürel zekâ; farkındalık, davranışsal vebiliş olmak üzere üç alt boyut şeklinde adlandırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, duygusal zekâ ile kültürel zekâarasında pozitif yönlü kuvvetli bir ilişki saptanmış ve duygusal zekânın kültürel zekâyı olumlu yönde etkilediğibelirlenmiştir. | |
| dc.identifier.citation | Turan, E., Akinci, M., Demi̇rel, Y. (2020). Duygusal Zekânın Kültürel Zekâ Üzerine Etkisinin Analizi: Kastamonu Üniversitesi Türk Dünyası Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Manas Journal of Social Studies, 9(1), 222-234 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 1694-7215 | |
| dc.identifier.endpage | 234 | |
| dc.identifier.issn | 1694-7215 | |
| dc.identifier.issue | 1 | |
| dc.identifier.startpage | 222 | |
| dc.identifier.trdizin | 320525 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/320525/duygusal-zekanin-kulturel-zeka-uzerine-etkisinin-analizi-kastamonu-universitesi-turk-dunyasi-ogrencilerine-yonelik-bir-arastirma | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7281 | |
| dc.identifier.volume | 9 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Manas Journal of Social Studies | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Duygusal Zekânın Kültürel Zekâ Üzerine Etkisinin Analizi: Kastamonu Üniversitesi Türk Dünyası Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
