TRDizin:
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE HUKUK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

dc.contributor.authorSibel OĞUZ HAÇAT
dc.contributor.authorMehmet Ali ÇAKMAK
dc.date.accessioned2023-04-14T22:52:57Z
dc.date.available2023-04-14T22:52:57Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin hukukokuryazarlık düzeylerini belirlemektir. Çalışmada, betimsel taramamodeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu maksimum çeşitlilik örneklemeyolu kullanılarak seçilen NUTS (The Nomenclature of Territorial Units forStatistics) 1’i oluşturan ve 12 bölge içerisinden 2012-2013 eğitim öğretimyılında öğrenim gören 3407 ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Veriler kişisel bilgi formu, hukuka yönelik duyuşsaleğilimler ölçeği, hukuk davranış ölçeği ve hukuk bilgi testi olmak üzeredört bölümden oluşan “Temel Eğitim Hukuk Okuryazarlığı Anketi”kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri için SPSS(Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmış,analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Hukukokuryazarlığını oluşturan bileşenler ile bağımsız değişkenler arasındailişkisiz (bağımsız) örneklemler için “t- Testi”, ilişkisiz örneklemler için“Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)” ve hukuk okuryazarlığı bileşenleriarasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymak amacıyla“Basit Korelasyon” analizi yapılmıştır. Ayrıca çalışmada varyanslarınhomojen olmaması durumunda “Welch Testi” ile veriler analiz edilmiştir.Sekizinci sınıf öğrencilerinin hukuk okuryazarlığı ölçeğinden aldıklarıtoplam puanın ortalamasına bakıldığında, sekizinci sınıf öğrencilerininhukuk okuryazarlığı düzeylerinin belirlenen değerlere göre yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Hukuk okuryazarlığı boyutları olan bilgi,duyuş ve davranışta pozitif yönde orta düzeye yakın anlamlı bir ilişkibulunduğu tespit edilmiştir. İlgili alan yazın incelendiğinde Türkiye’ deülkemizde hukuk okuryazarlığını konu alan çalışmaların az olduğugörülmektedir. Bu alanla ilgili çalışmalar yapılabilir.
dc.identifier.citationOğuz Haçat, S., Çakmak, M. (2018). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE HUKUK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 13(4), 919-940
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.13057
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage940
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage919
dc.identifier.trdizin304254
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/304254/ortaokul-ogrencilerinin-sosyal-bilgiler-egitimi-cercevesinde-hukuk-okuryazarlik-duzeylerinin-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7818
dc.identifier.volume13
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE HUKUK OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinb615707f-e786-4116-bf41-476708c41243
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryb615707f-e786-4116-bf41-476708c41243

Files