TRDizin:
Eleştirel Düşünme Dersinin Hemşirelik ÖğrencilerininEleştirel Düşünme Eğilimleri veEleştirel Düşünme Motivasyonlarına Etkisi

dc.contributor.authorNurcan ÇALIŞKAN
dc.contributor.authorMahinur DURMUŞ İSKENDER
dc.contributor.authorSinan AYDOĞAN
dc.contributor.authorMevlüde KARADAĞ
dc.contributor.authorCeyda Su GÜNDÜZ
dc.date.accessioned2023-09-11T13:29:59Z
dc.date.available2023-09-11T13:29:59Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, eleştirel düşünme dersinin hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerine ve eleştirel düşünme motivasyonlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, tek gruplu ön-test - son-test tasarım ile yarı deneysel olarak yapılmıştır. 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören ve seçmeli derslerden eleştirel düşünme dersini alan 116 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler, Tanıtıcı Özellikler Formu, Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) ve Eleştirel Düşünme Motivasyon Ölçeği (EDMÖ) kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada tanımlayıcı istatistikler verilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız örneklem t-testi, bağımlıörneklem t-testi kullanılmış, Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Bulgular: Bu araştırmaya katılan öğrencilerin 102(%87,9)’si kadındır. Öğrencilerin 72 (%62,1)’si sosyal etkinliklere, 75 (%64,7)’i bilimsel faaliyetlere katılmadığını, 81 (%69,8)’i bölümü isteyerek seçtiğini ifade etmiştir. Eleştirel düşünme dersine yönelik yapılan ön-testson-test karşılaştırmada aradaki fark anlamlı olmamakla birlikte KEDEÖ toplam puanı eğitim öncesi (220,52±21,51) ve eğitim sonrası(224,55±22,86) düşük bulunmuştur (p=0,109). EDMÖ ölçeğinden alınan puan eğitim öncesi 94,32±10,070 iken, eğitim sonrası94,16±12,898 bulunmuştur (p=0,585). KEDEÖ ve EDMÖ arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin, eleştirel düşünme eğilimleri ile eleştirel düşünme motivasyonları arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki olduğu ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri arttıkça, motivasyonun arttığı söylenebilir.
dc.identifier.citationÇaliskan, N., Durmuş İskender, M., Aydoğan, S., Karadağ, M., Gündüz, C. (2020). Eleştirel Düşünme Dersinin Hemşirelik ÖğrencilerininEleştirel Düşünme Eğilimleri veEleştirel Düşünme Motivasyonlarına Etkisi. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 12(4), 544-551
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2020-75126
dc.identifier.eissn2146-8893
dc.identifier.endpage551
dc.identifier.issn1308-092X
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage544
dc.identifier.trdizin413516
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/413516/elestirel-dusunme-dersinin-hemsirelik-ogrencilerininelestirel-dusunme-egilimleri-veelestirel-dusunme-motivasyonlarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/17133
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEleştirel Düşünme Dersinin Hemşirelik ÖğrencilerininEleştirel Düşünme Eğilimleri veEleştirel Düşünme Motivasyonlarına Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin9eec030e-b161-4617-a234-550e03b1b1ef
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery9eec030e-b161-4617-a234-550e03b1b1ef

Files