TRDizin:
Türkiye’de Tarih Öğretiminin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.date.accessioned2023-04-14T23:05:59Z
dc.date.available2023-04-14T23:05:59Z
dc.date.issued2017-03-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yapılan tezlerden hareketle Türkiye'de tarih öğretiminin yönelimiyle ilgili ipuçları elde etmektir. Araştırmada nitel yaklaşım kapsamında belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri kaynağı olarak YÖK Tez Merkezi'ne kayıtlı toplam 368 tez incelenmiş ve toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tezlerin en çok yüksek lisans düzeyinde olduğu, yayım yıllarının 2000 sonrasında yoğunlaştığı ve tezlerin genellikle büyükşehirlerde bulunan köklü üniversitelerde hazırlandığı belirlenmiştir. Konu açısından tezlerde kurum çalışmaları, kişiler ve tarihyazımı, ders kitapları, öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları, öğretim teknoloji ve materyalleri ile okul dışı tarih öğretimi ön plana çıkmıştır. Yöntem bakımından ise tezlerde en çok tarihsel araştırma ve tarama yöntemi kullanılmıştır
dc.identifier.citationKaymakci, S. (2017). Türkiye’de Tarih Öğretiminin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2153-2172
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage2172
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage2153
dc.identifier.trdizin263314
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/263314/turkiyede-tarih-ogretiminin-yonelimi-uzerine-bir-degerlendirme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7987
dc.identifier.volume25
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTürkiye’de Tarih Öğretiminin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files