TRDizin:
Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Öğrencilerin eğitimdeki başarı seviyelerini artırmak ve eleştirel okumanın bu konudaki öneminivurgulayarak, okul kütüphanecilerinin bu noktadaki sorumluluklarını ortaya koymak bu çalışmanınamacını oluşturmaktadır. Eleştirel okuma becerisinin bireylere kazandırılması ve her alanda; düşünen,eleştiren, okuyan bir toplum olma yolunda okul kütüphanecilerinin rolü, gerçekleştireceği hizmetlerve sorumluluklarının belirlenmesi çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu kapsamdaOkulkütüphanecileri, okuma ve eleştirel okuma becerilerini kazandırma konusunda rehber niteliğindedir. ,Okul kütüphanecileri, eleştirel okuma becerisi kazanma sürecini hızlandırır. ve Bireylerin eleştirelokuma becerisi kazanması konusunda, okul kütüphanecileri etkilidir. çalışmamızın hipotezlerinioluşturmaktadır. Çalışmamızda betimleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması vedeğerlendirmeler ışığında;okul kütüphanecilerinin, okuma ve eleştirel okuma becerisi kazandırmakonusunda etkili olduğu ve okul kütüphanecileri, okul kütüphanelerinde öğrencilerin kendilerinigeliştirmeleri konusunda rehberlik edecek bir öğretmen niteliğindedir.sonuçlarına ulaşılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Güneş, A., Güneş, F. (2014). Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü. Türk Kütüphaneciliği, 28(2), 182-188

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals