TRDizin: Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Öğrencilerin eğitimdeki başarı seviyelerini artırmak ve eleştirel okumanın bu konudaki öneminivurgulayarak, okul kütüphanecilerinin bu noktadaki sorumluluklarını ortaya koymak bu çalışmanınamacını oluşturmaktadır. Eleştirel okuma becerisinin bireylere kazandırılması ve her alanda; düşünen,eleştiren, okuyan bir toplum olma yolunda okul kütüphanecilerinin rolü, gerçekleştireceği hizmetlerve sorumluluklarının belirlenmesi çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu kapsamdaOkulkütüphanecileri, okuma ve eleştirel okuma becerilerini kazandırma konusunda rehber niteliğindedir. ,Okul kütüphanecileri, eleştirel okuma becerisi kazanma sürecini hızlandırır. ve Bireylerin eleştirelokuma becerisi kazanması konusunda, okul kütüphanecileri etkilidir. çalışmamızın hipotezlerinioluşturmaktadır. Çalışmamızda betimleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan literatür taraması vedeğerlendirmeler ışığında;okul kütüphanecilerinin, okuma ve eleştirel okuma becerisi kazandırmakonusunda etkili olduğu ve okul kütüphanecileri, okul kütüphanelerinde öğrencilerin kendilerinigeliştirmeleri konusunda rehberlik edecek bir öğretmen niteliğindedir.sonuçlarına ulaşılmıştır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Güneş, A., Güneş, F. (2014). Eleştirel Okumanın Eğitimle İlişkisi ve Okul Kütüphanecilerinin Rolü. Türk Kütüphaneciliği, 28(2), 182-188
