TRDizin: Dumlupınar Üniversitesi hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme davranışlarının belirlenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Toplumlar artık, kendini geliştiren ve yaşam boyu öğrenme becerilerine sahip bireylere gereksinim duymaktadır. Tanımlayıcı türdeki çalışmamızın amacı üniversite son sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme davranışlarının incelenmesidir. Çalışma, Dumlupınar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü dördüncü sınıf öğrencilerinde (103) yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Birey Tanıtım Formu ve Öğrenme Tercihi Değerlendirme Ölçeği (ÖTDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin ÖTDÖ skor ortalaması 220,06±27,32 olarak bulunmuştur. Bu sonuç, Guglielminonun sınıflamasıyla, öğrencilerin orta düzeyde yaşam boyu öğrenmeye hazır oluşa karşılık geldiğini göstermektedir. Sonuç olarak, yaşam boyu öğrenme açısından, üniversitemizde öğrencilerin akademik çalışmalar yapmasını teşvik edecek uygulamaların oluşturulmasının ve düzenli spor yapma gibi sosyal etkinliklerini özendirecek düzenlemeler yapılmasının yararlı olabileceği düşünülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Bostan, N., Güçlü, S., Tabak, R. (2013). Dumlupınar Üniversitesi hemşirelik bölümü son sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme davranışlarının belirlenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 459-468
