TRDizin:
Işık Ve Ses Ünitesinin Öğretiminde Jigsaw Tekniğinin Bilgilerin Kalıcılık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi Ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri

dc.contributor.authorSeda KÖMÜRKARAOĞLU
dc.contributor.authorAbdullah AYDIN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:39Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:39Z
dc.date.issued2016-01-01
dc.description.abstractBu çalışmada, işbirlikli öğrenme yönteminin bir alt tekniği olan jigsaw tekniğinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersinde yer alan ışık ve ses ünitesinin öğretiminde kullanılmasıyla öğrenilen bilgilerin kalıcılığının incelenmesi ve bu teknik hakkındaki öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Çalışma, Kastamonu il merkezinde bulunan, bir İlköğretim Okulunda 2009-2010 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında öğrenim gören 6-C ve 6-D şubelerinden toplam 54 öğrenciyle yürütülmüştür. Deney grubu için 27 öğrenciden oluşan 6-D, kontrol grubu için ise 27 öğrenciden oluşan 6-C şubeleri seçilmiştir. Ders sunumları, deney grubunda jigsaw tekniğine göre, kontrol grubuna ise her hangi bir müdahalede bulunulmamış ve MEB programına bağlı kalarak öğretim yapılmıştır. Çalışmada, "Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi" ve "Jigsaw Görüş Ölçeği" kullanılmıştır. 5 hafta süren uygulama sonunda elde edilen sonuçlar ile çalışma bittikten 16 hafta sonra elde edilen sonuçlar karşılaştırıldığında, jigsaw tekniği ile öğrenilen bilgilerin daha kalıcı olduğu görülmüştür. Ayrıca, sadece deney grubu öğrencilerine Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) uygulanmış ve öğrencilerin bu teknik hakkındaki görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. JGÖ sonucuna göre, öğrenciler jigsaw tekniği hakkında olumlu görüşler ifade etmişlerdir
dc.identifier.citationKömürkaraoğlu, S., Aydin, A. (2016). Işık Ve Ses Ünitesinin Öğretiminde Jigsaw Tekniğinin Bilgilerin Kalıcılık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi Ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 335-352
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage352
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage335
dc.identifier.trdizin216494
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216494/isik-ve-ses-unitesinin-ogretiminde-jigsaw-tekniginin-bilgilerin-kalicilik-duzeylerine-etkisinin-incelenmesi-ve-bu-teknik-hakkinda-ogrenci-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8153
dc.identifier.volume24
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleIşık Ve Ses Ünitesinin Öğretiminde Jigsaw Tekniğinin Bilgilerin Kalıcılık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi Ve Bu Teknik Hakkında Öğrenci Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files