TRDizin:
REKLAM SLOGANLARININ MARKA FARKINDALIĞINA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ

dc.contributor.authorTahir BENLİ
dc.contributor.authorYıldıray KIZGIN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:49:00Z
dc.date.available2023-04-14T22:49:00Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractGeçmişten günümüze kadar pazarlama çabaları kapsamında çok çeşitli iletişim biçimlerindenyararlanılmıştır. Kuşkusuz bu iletişim biçimlerinin en önemlilerinden birisi de reklamlardır. Reklamlar yoluylaişletmeler tüketici kitlesine hitap etmekte ve güçlü bir marka, marka bilinci, marka farkındalığı ve marka kimliğisağlamaya çalışmaktadırlar. Özellikle marka kimliğinde yer alan marka bilinci ve farkındalığının sağlanmasınayardımcı olan reklam sloganları ürün ve birçok pazarlama uygulamalarında sıklıkla kullanılmaktadır. Güçlümarka oluşturmada etkisi olduğu düşünülen reklam sloganlarının etkisinin anlaşılması marka oluşturma sürecinidaha da olumlu etkileyecektir. Bu etkinin anlaşılması amacıyla, bazı reklam sloganlarının markalara görehatırlanabilirlik düzeylerinin tespit edilebilmesi için Muğla ilinde tüketicilere yüz yüze bir anket çalışmasıuygulanmıştır. Toplanan 201 anket verisi ile marka bilinirliğine yönelik reklam sloganlarının etkisi tanımlayıcıistatistikler yardımıyla anlaşılmaya çalışılılırken; reklam sloganlarının hatırlanma düzeyleri çok boyutluölçekleme analizi ile iki boyutlu uzayda gösterilmeye çalışılmıştır. “Haz peşindeysen” sloganı en yüksekhatırlanan; “Acıkınca Kafam” sloganı ise doğru hatırlanan slogan olmuştur. Katılımcıların genel olarak toplam46 slogandan %33,2’sini doğru olarak hatırladıkları gözlenmiştir.
dc.identifier.citationBenli̇, T., Kizgin, Y. (2018). REKLAM SLOGANLARININ MARKA FARKINDALIĞINA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Business and Management Studies: An International Journal, 6(4), 1178-1197
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v6i4.279
dc.identifier.eissn2148-2586
dc.identifier.endpage1197
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage1178
dc.identifier.trdizin318465
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/318465/reklam-sloganlarinin-marka-farkindaligina-olan-etkisinin-belirlenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7749
dc.identifier.volume6
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleREKLAM SLOGANLARININ MARKA FARKINDALIĞINA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizind03aacc9-7b2e-4138-95fe-2c69c522ec95
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryd03aacc9-7b2e-4138-95fe-2c69c522ec95

Files