TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği: Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü

dc.contributor.authorMustafa Öztürk AKCAOĞLU
dc.contributor.authorAhmet Rıfat KAYİŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T20:20:29Z
dc.date.available2023-04-14T20:20:29Z
dc.date.issued2021-04-01
dc.description.abstractKültürel farklılıklara sahip öğrencilerle çalışmanın zorlukları, kültürel açıdan duyarlı olan, sınıflarını çokkültürlü bir bakış açısıyla gözlemleyebilen ve bu becerileri kendi öz yeterlilikleriyle bütünleştirebilen öğretmen adaylarının yetiştirilmesinin önemini artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, kültürlerarası duyarlığın öğretmenlerin çokkültürlü tutumu ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişkide aracılık rolünü incelemektir. Araştırmaya Türkiye'deki bir devlet üniversitesinden 209 (kadın: 76, erkek: 133) öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri, Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği, Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (ISS) ile toplanmıştır. Sonuçlar, kültürlerarası duyarlılığın, öğretmenlerin çok kültürlü tutumu ile öğretmenlerin yeterlik duygusu arasındaki ilişkiye tam olarak aracılık ettiğini göstermiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının çokkültürlü ortamlara yönelik olumlu eğilimlerini davranış becerilerine dönüştürebilecek düzeyde kendilerini yetkin hissettikleri söylenebilir.
dc.identifier.citationAkcaoğlu, M., Kayi̇ş, A. (2021). Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği: Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1241-1262
dc.identifier.doi10.14812/cufej.884922
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage1262
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage1241
dc.identifier.trdizin512006
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/512006/ogretmen-adaylarinin-cokkulturlu-tutum-ve-oz-yeterligi-kulturlerarasi-duyarliligin-araci-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6593
dc.identifier.volume50
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Adaylarının Çokkültürlü Tutum ve Öz-Yeterliği: Kültürlerarası Duyarlılığın Aracı Rolü
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizine9a8d2a3-941f-43aa-a20e-42343aaa5d19
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverye9a8d2a3-941f-43aa-a20e-42343aaa5d19

Files