TRDizin:
E-Ticaret Algısının Y ve Z Kuşaklarının Girişimcilik Eğilimleri Üzerindeki Etkisi: Kastamonu Üniversitesi Örneği

dc.contributor.authorMurat ZORKUN
dc.contributor.authorErol TEKİN
dc.date.accessioned2023-04-14T22:30:47Z
dc.date.available2023-04-14T22:30:47Z
dc.date.issued2019-04-01
dc.description.abstractGirişimcilik bir ülkenin gelişmişliği ve ekonomik kalkınması için oldukça önemli bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Özellikle günümüz bilgi ve teknoloji çağında teknoloji ve girişimcilik kavramları birlikte düşünüldüğünde Türkiye gibi genç nüfusa sahip ülkelerde girişimcilik büyük önem arz etmektedir. Çünkü Y ve Z kuşağı olarak ifade edilen ve bugün üniversite eğitimlerine devam eden milyonlarca genç bireyin potansiyel bir girişimci olduğu yadsınamaz bir gerçekliktir. Bu nedenle özellikle teknoloji çağında doğan genç bireylerin girişimciliğe bakış açılarını ve onları girişimci olmaya motive eden unsurları ortaya koymak gerekmektedir. Bu bağlamda çalışmada e-ticaret algısının genç bireylerin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Kastamonu Üniversite’nde 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde eğitim gören Y ve Z kuşağı içerisinde yer alan 696 öğrenciye anket çalışması uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan veriler faktör analizi ve regresyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda Y ve Z kuşağı içinde yer alan öğrencilerin e-ticaret algılarının girişimcilik eğilimlerini olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca e-ticaret algısı, girişimcilik eğiliminin tüm alt boyutlarını olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilemekle birlikte en çok etkilediği alt boyutların ise farklılık yaratma ve kararlılık olduğu görülmüştür.
dc.identifier.citationZorkun, M., Teki̇n, E. (2019). E-Ticaret Algısının Y ve Z Kuşaklarının Girişimcilik Eğilimleri Üzerindeki Etkisi: Kastamonu Üniversitesi Örneği. GENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 7(18), 117-146
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2791-8157
dc.identifier.endpage146
dc.identifier.issn2147-8473
dc.identifier.issue18
dc.identifier.startpage117
dc.identifier.trdizin330294
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/330294/e-ticaret-algisinin-y-ve-z-kusaklarinin-girisimcilik-egilimleri-uzerindeki-etkisi-kastamonu-universitesi-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7542
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofGENÇLİK ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleE-Ticaret Algısının Y ve Z Kuşaklarının Girişimcilik Eğilimleri Üzerindeki Etkisi: Kastamonu Üniversitesi Örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files