TRDizin:
Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Ulusal kültüre ait değerler, normlar ve kurallar gibi unsurlar turistlerindavranışlarını, beklentilerini, algılarını önemli ölçüde etkilemektedir.Özellikle ortak turistik ve kültürel değerler taşıyan komşu destinasyonlardaturistlerin zihinlerinde oluşan destinasyon imajı, yaşadıkları deneyiminkalitesi ve algıladıkları değer destinasyon rekabetçiliğinde önemli biravantaj sağlamaktadır. Bu nedenle araştırmada iki komşu destinasyon olanKastamonu ve Çankırı illerinin ziyaretçilerin gözünden destinasyon imajı,algılanan değer ve deneyim kalitesi düzeylerini tespit etmek ve bu iki şehrinbirbirine üstün oldukları boyutları incelemek amaçlanmıştır. Araştırmakapsamında Kastamonu ve Çankırı şehir merkezlerinde toplam 701 kişiyeyönelik anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Kastamonuşehrinin destinasyon imajı, algılanan değeri ve deneyim kalitesinin Çankırışehrinden anlamlı ve pozitif farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Şi̇mşek, A., Akkuş, Ç. (2021). Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma. Alanya Akademik Bakış, 5(1), 111-126

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals