TRDizin: Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Ulusal kültüre ait değerler, normlar ve kurallar gibi unsurlar turistlerindavranışlarını, beklentilerini, algılarını önemli ölçüde etkilemektedir.Özellikle ortak turistik ve kültürel değerler taşıyan komşu destinasyonlardaturistlerin zihinlerinde oluşan destinasyon imajı, yaşadıkları deneyiminkalitesi ve algıladıkları değer destinasyon rekabetçiliğinde önemli biravantaj sağlamaktadır. Bu nedenle araştırmada iki komşu destinasyon olanKastamonu ve Çankırı illerinin ziyaretçilerin gözünden destinasyon imajı,algılanan değer ve deneyim kalitesi düzeylerini tespit etmek ve bu iki şehrinbirbirine üstün oldukları boyutları incelemek amaçlanmıştır. Araştırmakapsamında Kastamonu ve Çankırı şehir merkezlerinde toplam 701 kişiyeyönelik anket uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Kastamonuşehrinin destinasyon imajı, algılanan değeri ve deneyim kalitesinin Çankırışehrinden anlamlı ve pozitif farklılığa sahip olduğu tespit edilmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Şi̇mşek, A., Akkuş, Ç. (2021). Destinasyon Rekabetçiliğinde İmaj, Değer ve Kalite: Şehirlerarası Bir Karşılaştırma. Alanya Akademik Bakış, 5(1), 111-126
