TRDizin:
10 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİ İLE TÜKETİM VE TASARRUF DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ

dc.contributor.authorSalim ŞENGEL
dc.contributor.authorTaylan AKGÜL
dc.contributor.authorBasil OKOTH
dc.contributor.authorHüseyin YOLCU
dc.contributor.authorSerpil ALTINIRMAK
dc.contributor.authorŞirin ŞENGEL
dc.date.accessioned2023-04-13T23:28:44Z
dc.date.available2023-04-13T23:28:44Z
dc.date.issued2022-12-31
dc.description.abstractGünümüzde yetişkinler kadar çocuklar da giderek karmaşık hale gelen ekonomik sistemde doğru kararlar verebilmelerini gerektiren bir çağda yaşamaktadırlar. Çocukların doğru finansal kararlar almalarını sağlamak için çocuklara finansal bilgi ve beceri kazandırılmasının kritik ve acil bir ihtiyaç olduğu pek çok araştırmacının ortak görüşüdür. Çocuklar için finansal eğitim programı hazırlanırken cinsiyet, ırk, yaş, eğitim düzeyi vb. birçok faktör dikkate alınmalıdır. Ayrıca eğitim programlarının çocukların yaşam boyu kullanabilecekleri finansal bilgi ve becerileri içerecek şekilde yapılandırılmaları önerilmektedir. Erken yaşlarda kazanılacak/kazandırılacak doğru tüketim alışkanlıkları ve tasarruf bilinci ile ülkemiz kalkınmasına katkı sağlanabilir. Bu çalışmanın amacı, 10 yaş grubu öğrencilerinin finansal okuryazarlık eğitimleri ile tüketim ve tasarruf davranışları arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçe merkezinde Mustafa Kemal İlkokulu, Dumlupınar İlkokulu ve Şehit Mustafa Türker İlkokulu’na 4. Sınıfta öğrenim gören (10 yaş grubu) toplam 122 öğrenciden bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırma yarı-deneysel bir çalışma olarak yürütülmüştür. Bu doğrulta her üç okulda deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney gruplarına araştırmacılar tarafından hazırlanan finansal okuryazarlık eğitim modüleri doğrultunda toplam 300 dakika (10 modül) eğitim verilmiştir. Araştırma sonunda deney grubunda bulunan öğrencilerin finansal okuryazarlık eğitimleri ile tüketim ve tasarruf konularında bilgi ve becerilerinin arttığı gözlenmiştir.
dc.identifier.citationSengel, S., Akgül, T., Okoth, B., Yolcu, H., Altinirmak, S., Şengel, Ş. (2022). 10 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİ İLE TÜKETİM VE TASARRUF DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. Hitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online), 15(2), 489-505
dc.identifier.doi10.17218/hititsbd.1163070
dc.identifier.eissn2757-7449
dc.identifier.endpage505
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage489
dc.identifier.trdizin1150981
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1150981/10-yas-grubu-ogrencilerinin-finansal-okuryazarlik-egitimi-ile-tuketim-ve-tasarruf-davranislari-arasindaki-iliskinin-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6372
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofHitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title10 YAŞ GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN FİNANSAL OKURYAZARLIK EĞİTİMİ İLE TÜKETİM VE TASARRUF DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin7dd51f4e-fba3-4b5d-bce2-5ea02d58f903
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery7dd51f4e-fba3-4b5d-bce2-5ea02d58f903

Files