TRDizin:
INVESTIGATION OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ MATHEMATICS ANXIETY AND MATHEMATICS TEACHING ANXIETY

dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:06:28Z
dc.date.available2023-04-14T23:06:28Z
dc.date.issued2017-09-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının genel olarak matematiğe yönelik kaygı düzeyleri ile bir öğretmen olarak sınıflarında matematik öğretmeye yönelik kaygı düzeylerini incelemek ve bu iki değişken arasındaki olası ilişki düzeyini ortaya koymaktır. Araştırma veri bağlamında nicel bir paradigmaya sahiptir ve ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. 2016 2017 eğitim-öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı' nda öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada iki temel veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki Üldaş (2005) tarafından geliştirilen "Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği" iken diğeri Peker (2006) tarafından geliştirilen "Matematiği Öğretmeye Yönelik Kaygı Ölçeği" dir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemlerinden aritmetik ortalama ( ) işlemleri ile bağımsız gruplar t testi, korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adaylarının hem matematik kaygılarının hem de matematik öğretme kaygılarının düşük düzeyde olduğu, üçüncü sınıf öğretmen adaylarının her iki kaygı türünde de dördüncü sınıf öğretmen adaylarına göre anlamlı derecede yüksek kaygı düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının matematik kaygıları ile matematik öğretme kaygıları arasında pozitif yönde, yüksek düzeyde bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationSeri̇n, M. (2017). INVESTIGATION OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ MATHEMATICS ANXIETY AND MATHEMATICS TEACHING ANXIETY. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 247-263
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2146-1961
dc.identifier.endpage263
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue28
dc.identifier.startpage247
dc.identifier.trdizin262505
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/262505/investigation-of-pre-service-primary-school-teachers-mathematics-anxiety-and-mathematics-teaching-anxiety
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7995
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleINVESTIGATION OF PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ MATHEMATICS ANXIETY AND MATHEMATICS TEACHING ANXIETY
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files