TRDizin: Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Uyumu: Sorunlar ve Çözüm Önerileri
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Kastamonu ilinde ortaokullarda öğrenim gören yabancıuyruklu öğrencilerin eğitim sistemine uyumunda öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu konuyla ilgili yapılacakplanlamalara katkı sunmaktır. Bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Durum çalışmasıdesenine göre yürütülen bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeformları ile toplanmıştır. Veriler, 2018 yılında Kastamonu ilinde 4 ortaokulda görevyapan 8 öğretmen ve 8 okul yöneticisiyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Seskaydına alınan görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; yabancı uyruklu öğrencilerinTürkçe bilmemeleri öğretmen ve yöneticilerin karşılaştığı en önemli sorun olarakortaya çıkmıştır. Bu sebeple öğrencilerin akademik anlamda başarısız oldukları veilk zamanlarda arkadaşları tarafından dışlandıkları okul yöneticileri ve öğretmenlertarafından ifade edilmiştir. Okullarda yabancı uyruklu öğrenci sayısının artmasıylaberaber çeteleşme ve şiddet olaylarının da arttığı belirtilmiştir. Bu öğrencilerdedevamsızlık ve okul terkinin yüksek olduğu ve yabancı uyruklu öğrenci ailelerininmaddi sorunlar yaşadığı dile getirilen diğer sorunlar olmuştur. Denklik işlemleriyapılırken yaşlarından daha düşük sınıflara verilmesinin sorunlara yol açtığı ortayaçıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin bazı okullarda yığılması sorunlarınçoğalmasına ve yeni sorunların ortaya çıkmasına sebep olduğu okul yöneticileri veöğretmenler tarafından ifade edilmiştir.
Date
2021-05-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Kamer, S., Sariahmetoğlu, H. (2021). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Uyumu: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 612-634