TRDizin:
SOSYAL MEDYA PAZARLAMAYA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİ: KIRGIZİSTAN ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorNiyazi GÜMÜŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:47:55Z
dc.date.available2023-04-14T22:47:55Z
dc.date.issued2018-04-01
dc.description.abstractİnternet teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler sonucunda hayatımıza giren sosyal medyabireysel kullanıcılar kadar marka ve firmaların da dikkatini çekmektedir. Sosyal medya markave firmalara hedef kitlelerine ulaşma, hedef kitlelerini genişletme, onlarla etkileşim içinde olmafırsatı sunarken bireysel kullanıcılara ise kendi oluşturdukları marka, firma, ürünler vb.konularla ilgili olumlu olumsuz içerikleri geniş kitlelerle paylaşma imkânı sunmaktadır. Gerekmarka ve firmaların paylaştıkları içeriklerin gerekse kullanıcıların birbirleri ile paylaştıklarıiçeriklerin tüketici davranışlarını etkilemesi kaçınılmazdır. Dolayısı ile sosyal medyayı halenkullanan ya da kullanmayı planlayan marka ve firmaların tüketicilerin sosyal medyapazarlamaya yönelik algılarını ve sosyal medyanın tüketici davranışlarına etkisini öğrenmeleriçalışmalarının etkinliği açısından son derece önemlidir. Bundan dolayı bu araştırmanın amacıKırgızistan’da yaşayan tüketicilerin sosyal medya pazarlamaya yönelik algılarını incelemekolarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Kırgızistan’ın Bişkek ve Oş bölgelerinde yaşayan297 katılımcı ile yüz yüz anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların en fazlaüyesi olduğu sosyal ağ Facebook olarak tespit edilirken katılımcıların sosyal medyayaçoğunlukla akıllı cep telefonları aracılığı ile bağlandıkları tespit edilmiştir. Araştırmada ayrıcakatılımcıların sosyal medya pazarlamaya yönelik algıları; Online Ağızdan Ağıza İletişimFaktörü, Sosyal Medya Pazarlama Algı Faktörü, Sosyal Medya Pazarlama Fayda Faktörü,Sosyal Medyaya Güven Faktörü olmak üzere dört boyut olarak ortaya çıkmıştır. Bu bağlamdaKırgızistan’da gerçekleştirilen bu araştırma gerek bu ülkede faaliyet gösteren gerekse faaliyetgöstermeyi planlayan marka ve firmalar açısından son derece önemli bilgiler sunmaktadır
dc.identifier.citationGümüş, N. (2018). SOSYAL MEDYA PAZARLAMAYA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİ: KIRGIZİSTAN ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Manas Journal of Social Studies, 7(3), 391-413
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1694-7215
dc.identifier.endpage413
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage391
dc.identifier.trdizin322003
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/322003/sosyal-medya-pazarlamaya-yonelik-tuketici-algilarinin-incelenmesi-kirgizistan-uzerinde-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7729
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofManas Journal of Social Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSOSYAL MEDYA PAZARLAMAYA YÖNELİK TÜKETİCİ ALGILARININ İNCELENMESİ: KIRGIZİSTAN ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files