TRDizin:
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA FARKINDALIKLARI

dc.contributor.authorMelike FAİZ
dc.contributor.authorHafife BOZDEMİR YÜZBAŞIOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T22:30:58Z
dc.date.available2023-04-14T22:30:58Z
dc.date.issued2019-03-01
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınma farkındalıklarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemi Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi ve Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim görmekte olan 790 öğretmen adayıdır. Çalışmanın sonuçlarında öğretmen adaylarının çevresel-etik farkındalıkpuanları, toplumsal-sosyal farkındalık puanları ve çevresel-ekonomik farkındalık puanlarının orta puanın üzerinde olduğu bulunmuştur. Çalışmanın değişkenleri cinsiyet, bölüm ve sınıf düzeyidir. Cinsiyet değişkenine bakıldığında, kadın öğretmen adaylarının çevresel-ekonomik farkındalık puanları erkek öğretmen adaylarından daha yüksektir. Sınıf düzeyi değişkenine bakıldığında, 2. ve 3. Sınıf öğrencileri daha yüksek farkındalığa sahiptirler. Bölüm değişkenine bakıldığında, Sınıf Eğitimi öğrencileri lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Sürdürülebilir kalkınma ölçeği boyutlarının ilişkisine bakıldığında, çevreseletik farkındalık puanları ile toplumsal-sosyal farkındalık puanları arasında yüksek düzeyde pozitif yönde ilişki görülmektedir. Ayrıca, çevresel-etik farkındalık ile çevresel-ekonomik farkındalık puanları arasında ve toplumsal-sosyal farkındalık ile çevresel-ekonomik farkındalık puanları arasında düşük düzeyde pozitif yönde ilişki vardır.
dc.identifier.citationFai̇z, M., Bozdemi̇r Yüzbaşioğlu, H. (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA FARKINDALIKLARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1255-1271
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2019..-662082
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage1271
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage1255
dc.identifier.trdizin329814
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/329814/ogretmen-adaylarinin-surdurulebilir-kalkinma-farkindaliklari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7545
dc.identifier.volume19
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA FARKINDALIKLARI
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin8f6d38ee-26dd-4123-9c93-0fcc18903160
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery8f6d38ee-26dd-4123-9c93-0fcc18903160

Files