TRDizin:
Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.authorSema KARA
dc.date.accessioned2023-04-14T21:30:19Z
dc.date.available2023-04-14T21:30:19Z
dc.date.issued2020-12-01
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi kazanım ve tutumlarının öğrenme stillerine, cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre karşılaştırarak incelemesi amaçlanmıştır. Araştırma, nedensel karşılaştırma deseni temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Kolayda ulaşılabilir örnekleme yöntemi tercih edilerek; Konya İl merkezinde bulunan bazı okullarda öğrenim gören 211 ortaokul öğrencisi rastgele seçilerek araştırmaya dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak öğrenme stilleri envanteri, Görsel Sanatlar Dersi kazanım ölçekleri ve Görsel Sanatlar Dersine Yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, kız öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersine yönelik tutum ve Görsel Sanatlar Dersi kazanım puanlarının daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Altıncı ve yedinci sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersi tutumları, sekizinci sınıf öğrencilerinin puan ortalamalarından daha yüksektir. Araştırma sonucunda, “yerleştiren” ve “değiştiren” öğrenme stiline sahip öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersi kazanım ve tutumlarının “özümseyen” ve “ayrıştıran” öğrenme stillerine sahip öğrencilerin puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu gözlenmiştir. Ebeveyn eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersi kazanım ve tutum puan ortalamalarının arttığı belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar dikkate alınarak uygulamaya yönelik birtakım öneriler geliştirilmiştir.
dc.identifier.citationKara, S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 766-781
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.663063
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage781
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage766
dc.identifier.trdizin446974
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/446974/ortaokul-ogrencilerinin-gorsel-sanatlar-dersine-iliskin-ogrenme-stilleri-tutumlari-ve-kazanimlari-arasindaki-iliskiler-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6982
dc.identifier.volume22
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine ilişkin Öğrenme Stilleri, Tutumları ve Kazanımları Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin41424b9c-bf6a-4bfa-9857-7b1dfb1e06c4
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery41424b9c-bf6a-4bfa-9857-7b1dfb1e06c4

Files