TRDizin:
ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE DİN ÖĞRETİMİ: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI ÇERÇEVESİNDE BİR ANALİZ

dc.contributor.authorAbdulkadir ÇEKİN
dc.date.accessioned2023-04-15T00:13:22Z
dc.date.available2023-04-15T00:13:22Z
dc.date.issued2013-09-01
dc.description.abstractÇokkültürlülük, aynı ülkede pek çok kültürün birlikte varoluşu anlamına gelmektedir ve bu kavram ırk, din, dil, etnik yapı ve diğer kültürel boyutların farkına varılmasını içermektedir. Çokkültürlü eğitim; başkalarına saygı, farklı düşünce ve yaşam biçimlerine duyarlı olma ve etnik yönelimli bir anlayıştan uzaklaşma amacına yönelik olarak yürütülen eğitim faaliyetlerini kapsamaktadır. Çokkültürlü eğitim, öğrenme ve öğretme sürecini, kültürel çoğulculuğu teşvik edecek yapıda inşa etmektir. Çokkültürlü din eğitimi ise, bir dinin öğretim sürecinde çokkültürlü bilgi, tutum ve değerler manzumesinin bireylere kazandırılmasıdır. Bunun yanı sıra farklı din, mezhep ve anlayışların bir arada yaşadığı toplumlarda, her bir farklılığa, kendi dini eğitimlerini sağlama ve bireylerin birbirlerini tanımalarını imkân veren din eğitimi düzenlemeleri de çokkültürlü din eğitimi olarak nitelendirilebilmektedir. Bu araştırmanın amacı, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını analiz etmektir. Çalışma, 20132014 öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki eğitim kurumlarında görev yapan 78 din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada, veri toplama aracı olarak "Öğretmenlerin Çok Kültürlü Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Ponterotto, Baluch, Greig ve Rivera (1998) tarafından geliştirilen ölçeğin, Yazıcı ve arkadaşları (2009) tarafından Türkçeye uyarlandıktan sonra güvenirlik değeri 0,74 olarak tespit edilmiştir. Yapılan çalışma sonunda; cinsiyet değişkeninin öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumları üzerinde anlamlı bir fark yaratmadığı, buna karşın görev kademesi, eğitim durumu, mezuniyet ve kıdem değişkenlerinin anlamlı farklılaşmalar oluşturduğu tespit edilmiştir
dc.identifier.citationÇeki̇n, A. (2013). ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE DİN ÖĞRETİMİ: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI ÇERÇEVESİNDE BİR ANALİZ. Turkish Studies (Elektronik), 8(12), 241-248
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage248
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue12
dc.identifier.startpage241
dc.identifier.trdizin279940
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/279940/cokkulturluluk-ve-din-ogretimi-din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi-ogretmenlerinin-cokkulturlu-egitime-iliskin-tutumlari-cercevesinde-bir-analiz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8401
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÇOKKÜLTÜRLÜLÜK VE DİN ÖĞRETİMİ: DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKKÜLTÜRLÜ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI ÇERÇEVESİNDE BİR ANALİZ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files