TRDizin: HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ*
| dc.contributor.author | Gülşen ULAŞ KARAAHMETOĞLU | |
| dc.contributor.author | Havva KAÇAN SOFTA | |
| dc.date.accessioned | 2023-04-14T22:44:00Z | |
| dc.date.available | 2023-04-14T22:44:00Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-01 | |
| dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma, sağlık yüksekokulunda eğitim gören hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalıhemşireliğe yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında bir üniversiteninhemşirelik bölümünde öğrenimlerine devam eden iki, üç ve dördüncü sınıftaki 274 öğrenci ile yürütülmüştür.Verilerin toplanmasında 15 soruluk anket formu ve 15 sorudan oluşan Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik TutumÖlçeği kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikidenfazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü Anova testi kullanılmıştır.Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testikullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach α güvenirlik katsayısı .89 olarak bulunmuştur.Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %36.5’i ikinci sınıfta, %77.4’ü kız, %67.5’i hemşirelikbölümüne isteyerek geldiğini, %48.2’si okuduğu bölümden orta düzeyde memnun olduğunu, %63.5’i mesleki dergiaboneliğinin olmadığını, %61.3’ü hiç makale okumadığını belirtmiştir. Öğrencilerin “kanıta dayalı hemşireliğeyönelik inanç ve beklentiler” alt ölçek puan ortalamaları 27.3 ± 5.0; “kanıta dayalı uygulama niyeti” puanortalamaları 14.4 ± 2.6; “kanıta dayalı hemşirelikle ilgili duygular” puan ortalamaları 15.1 ± 3.3; “kanıta dayalıhemşireliğe yönelik tutum ölçeği” puan ortalamaları 56.7 ± 9.5olarak saptanmıştır.Sonuç: Bu araştırmada öğrencilerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum puanları olumlu düzeydebulunmuştur. | |
| dc.identifier.citation | Karaahmetoğlu, G., Softa, H. (2018). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ*. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 21(4), 256-263 | |
| dc.identifier.doi | ||
| dc.identifier.eissn | 2687-2498 | |
| dc.identifier.endpage | 263 | |
| dc.identifier.issn | 1309-5471 | |
| dc.identifier.issue | 4 | |
| dc.identifier.startpage | 256 | |
| dc.identifier.trdizin | 367146 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/367146/hemsirelik-ogrencilerinin-kanita-dayali-hemsirelige-yonelik-tutumlarinin-incelenmesi | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/7662 | |
| dc.identifier.volume | 21 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN KANITA DAYALI HEMŞİRELİĞE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ* | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Trdizin | |
| local.indexed.at | TrDizin |
