TRDizin:
USING TURKISH SOAP OPERAS (TV SERIES) AS A MARKETING COMMUNICATION TOOL: A RESEARCH ON TURKISH SOAP OPERAS IN KAZAKHSTAN

dc.contributor.authorNiyazi GÜMÜŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:06:21Z
dc.date.available2023-04-14T23:06:21Z
dc.date.issued2017-09-01
dc.description.abstractMarkalar, yaşadıkları yoğun rekabet karşısında ayakta kalabilmek ve daha fazla tüketiciye ulaşabilmek için kullandıkları pazarlama iletişim araçlarında değişiklik yapmaktadırlar. Günümüzde markaların yararlandığı pazarlama iletişim mecralarından biri de şüphesiz Televizyon dizileri olmaktadır. Markalar, dizilerde kullandıkları ürün yerleştirme uygulamaları ile ya da marka ya da ürünleri dizi karakterlerine kullandırmak suretiyle tüketicileri etkileme arayışı içine girmektedirler. Bu kapsamda son yıllarda çok sayıda Türk dizisi özellikle Ortadoğu, Balkanlar ve Kafkaslar olmak üzere çok sayıda bölge ülkesinden talep görmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı Kazakistan'da gösterilen Türk dizlerinin pazarlama iletişimi aracı olarak kullanılması ve etkilerini öğrenmektir. Araştırma kapsamında hazırlanan anket 1-25 Mart 2016 tarihleri arasında Kazakistan'ın Almatı şehrinde yaşayan ve kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 186 kişiye yüz yüze uygulanmıştır
dc.identifier.citationGümüş, N. (2017). USING TURKISH SOAP OPERAS (TV SERIES) AS A MARKETING COMMUNICATION TOOL: A RESEARCH ON TURKISH SOAP OPERAS IN KAZAKHSTAN. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 390-407
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2146-1961
dc.identifier.endpage407
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue27
dc.identifier.startpage390
dc.identifier.trdizin263012
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/263012/using-turkish-soap-operas-tv-series-as-a-marketing-communication-tool-a-research-on-turkish-soap-operas-in-kazakhstan
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7993
dc.identifier.volume8
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleUSING TURKISH SOAP OPERAS (TV SERIES) AS A MARKETING COMMUNICATION TOOL: A RESEARCH ON TURKISH SOAP OPERAS IN KAZAKHSTAN
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files