TRDizin:
Türkiye’de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)

dc.contributor.authorHakan AKDAĞ
dc.contributor.authorErol ÇİYDEM
dc.date.accessioned2023-04-14T20:04:33Z
dc.date.available2023-04-14T20:04:33Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractTürkiye’de Cumhuriyet’in ilanından günümüze (2021) kadar uygulanmış ilkokul/ilköğretim programları kronolojik sıra ile şöyledir: 1924, 1926 İlkokul Programı, 1936 İlkokul Programı, 1948 İlkokul Programı, 1968 İlkokul Programı, 1998 İlköğretim Programı, 2005 İlköğretim Programı ve 2018 İlkokul Programı. Bunlar dışında 1962 ve 2015 yıllarında hazırlanmış İlkokul Program Taslakları mevcuttur. Söz konusu programlar çeşitli boyutlarda literatürde çalışma konusu edinilmiştir. Fakat söz konusu programları bütüncül açıdan ele alarak, bunların arka planında yatan felsefi temelleri açıklamayı konu edinen çalışma yapılmamıştır. Bu eksiklikten yola çıkılarak bu çalışmada Türkiye’de ilkokul programlarının hazırlanmasında etkilenen felsefeleri belirleyerek, söz konusu felsefelerin tercih edilme sebepleri üzerine değerlendirmelere yer verilmiştir. Yani çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyet’in ilanından günümüze kadar uygulanmış olan ilkokul/ilköğretim programlarını felsefi temeller açısından analiz ederek değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmada tarihsel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir.
dc.identifier.citationAkdağ, H., Çi̇ydem, E. (2021). Türkiye’de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018). Vakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online), 6(Prof. Dr. Süleyman Büyükkarcı Özel Sayısı), 52-81
dc.identifier.doi10.24186/vakanuvis.1010035
dc.identifier.eissn2636-7777
dc.identifier.endpage81
dc.identifier.issn2149-9535
dc.identifier.issueProf. Dr. Süleyman Büyükkarcı Özel Sayısı
dc.identifier.startpage52
dc.identifier.trdizin524692
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/524692/turkiyede-ilkokulilkogretim-programlarinin-felsefi-temeller-acisindan-incelenmesi-1924-2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6558
dc.identifier.volume6
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofVakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTürkiye’de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinb2fddaa8-1502-4114-b211-156d7c02f1eb
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryb2fddaa8-1502-4114-b211-156d7c02f1eb

Files