TRDizin:
Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Bu çalışma öğretmenlik eğitimi alan üniversite öğrencilerinin ahlak eğitimiyle ilgili olarak eğitim sistemindenbeklentileri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma mantığında yürütülmüş olup fenomenografikaraştırmadır. Araştırmada veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve görüşme formu sorularıtemelde 1 soru özelinde 5 sonda soru üzerinde yapılandırılmıştır. Araştırmada görüşme sonuçları içerik analizi yoluylagerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, eğitim sistemi içerisindeki çocuğa kazandırılması beklenen ahlaki değerlerinsadece okulların görevi değil aynı zamanda aile, toplum ve sosyal çevrenin payı ve rolü bulunduğunu göstermektedir.Ahlaki edinimin değerlerden ödün vermeme, bireysel ahlaktan çoğul ahlaka, ahlak gelişiminin bir bütün olması formalveya informal eğitimin işlevinin olduğu ortak sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar kapsamında, ahlaki değerlerindoğrudan anlatımla değil yaşamın bir parçası ve içselleştirdiğimiz olgular bütünü olduğu düşüncesi eğitim sistemindenbu yöndeki beklentilerini daha makul düzeyde olmasını sağlayabilir.

Date

2020-09-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Ahi̇, B., Tabak, H. (2020). Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 1054-1066