TRDizin:
7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÇALIŞMA KİTAPLARININ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorErsin TOPÇU
dc.contributor.authorBeytullah KAYA
dc.contributor.authorYaşar KOP
dc.date.accessioned2023-04-14T23:31:12Z
dc.date.available2023-04-14T23:31:12Z
dc.date.issued2014-06-01
dc.description.abstractYapılandırmacı yaklaşım öğrencilerin kendi bilgilerini yapılandırmalarına imkan verecek şekilde öğretimin organize edilmesidir. Yapılandırmacı yaklaşım bilginin öğrenilme sürecini pasif değil aktif bir süreç olarak kabul etmektedir. Yani, öğrenenler aktif katılım gerçekleştirdiği sürece bilgi öğrenilebilmektedir. Öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme sosyal katılım ve benzeri becerilerinin geliştirilmesine imkân tanınması yapılandırmacı yaklaşımın temel ögeleri arasında yer almaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımın ülkemizde uygulanmasıyla birlikte ders kitaplarının yeni yaklaşıma yönelik olarak hazırlanması sorunu ortaya çıkmıştır. Sosyal bilgiler dersine yönelik olarak hazırlanan ders kitapları ve çalışma kitapları yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu yeni programın başarılı bir şekilde uygulanması açısından önemlidir. Bu çalışmada, 7. sınıf sosyal bilgiler çalışma kitaplarının yapılandırmacı yaklaşıma uygunlu incelenmiştir. Araştırmada İstanbul, Kars ve Manisa'da Milli Eğitim Bakanlığına resmi ortaokullarda okutulan sosyal bilgiler çalışma kitapları incelenmiştir. Çalışma kitaplarındaki etkinliklerin, kazanım ve ders saatleriyle orantılı olup olmadığı irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışma kitaplarında yer verilen etkinlikler yapılandırmacı yaklaşım açısından değerlendirilmiştir. Araştırma doküman incelemesi kullanılarak yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemleriyle sunulmuştur. Çalışma sonucunda kitaplardaki etkinliklerin ünitelere göre eşit dağıtılmadığı ve etkinlik içeriklerinin önemli bir bölümünün yapılandırmacı yaklaşımdan ziyade geleneksel yaklaşıma uygun seçildiği görülmüştür. Bu bağlamda yeni hazırlanacak ders ve çalışma kitaplarında yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğa dikkat edilmesi önerilebilir. Ayrıca sosyal bilgiler ders ve çalışma kitaplarının öğrencileri aktif kılabilecek eleştirel düşünme becerilerini, problem çözme becerilerini geliştirebilecek farklı türdeki etkinliklere yer vermesi önerilebilir.
dc.identifier.citationTopçu, E., Kaya, B., Kop, Y. (2014). 7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÇALIŞMA KİTAPLARININ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 9(5), 1327-1340
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage1340
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage1327
dc.identifier.trdizin279871
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/279871/7-sinif-sosyal-bilgiler-calisma-kitaplarinin-yapilandirmaci-ogrenme-yaklasimi-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8325
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title7. SINIF SOSYAL BİLGİLER ÇALIŞMA KİTAPLARININ YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI AÇISINDAN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files