TRDizin:
Okul Öncesi Dönemde Görülen Akran Zorbalığının Duygusal Zekâ ve Aile Değişkenleri Temelinde İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmada okul öncesi dönemde görülen akran zorbalığının duygusal zekâ ve aile değişkenleri temelinde incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya yaşları 5 ve 6 arasında değişen toplam 286 çocuk katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hikâyeleştirilmiş Varsayımsal Durumlar Formu, Sullivan Çocuklar için Duygusal Zekâ Ölçeği, Sullivan Çocuklar için Kısa Empati Ölçeği, Sullivan Öğretmenler için Çocukların Duygusal Zekâsını Değerlendirme Ölçeği, Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Bulgular, duygusal zekâ, cinsiyet, anne eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey, babanın mesleği, çocuğun şiddet içeren oyun ve televizyon programlarına karşı ilgi düzeyi, demokratik ve otoriter ana baba tutumları değişkenlerinin akran zorbalığı ile doğrudan ilişkili olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle okul öncesi dönemde görülen akran zorbalığının üzerinde durulması gereken bir sorun olabileceği düşünülmektedir. Bulgular, ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Lindberg, E., Semi̇z, S. (2022). Okul Öncesi Dönemde Görülen Akran Zorbalığının Duygusal Zekâ ve Aile Değişkenleri Temelinde İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 764-781

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

5

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals