TRDizin: Kültürel Miras Farkındalığı: Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri
Üzerine Bir Araştırma
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırma, Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin Kastamonu’nun
sahip olduğu kültürel miras farkındalığını belirlemek ve bu farkındalığı artırmak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma birbiri ile ilişkili iki sorunu çözmek için tasarlanmıştır. Öncelikle, öğrencilerin mevcut farkındalık
düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Sonrasında ise öğrencilerin farkındalık düzeylerinin düşük olduğu
noktaların nasıl artırılabileceği araştırmanın kapsamını oluşturmuştur. Nicel olarak tasarlanan bu
araştırmada, anket tekniği kullanılmıştır. Anket formları, kolayda ve gönüllülük yaklaşımlarıyla belirlenmiş
230 katılımcıya elektronik ortamda uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 22.0 ve MAXQDA
programlarıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların kültürel miras farkındalıklarının
genel anlamda yüksek olduğu belirlenmiştir. Özellikle, “Atatürk ve Şerife Bacı Anıtı”, “Kastamonu Kalesi”
ve “Saat Kulesi”nin en fazla bilinen yerler arasında yer aldığı saptanmıştır. Yapılan karşılaştırma testlerinde,
kültürel miras farkındalığının katılımcıların cinsiyetlerine ve bölümlerine göre bir farklılık göstermediği,
ancak yaş grupları arasında anlamlı farklılıkların bulunduğu belirlenmiştir. Katılımcılar, Kastamonu
turizminin gelişimi için tanıtım faaliyetlerinin etkili bir şekilde yapılması gerektiğini, festival tarzı çeşitli
etkinliklerin arttırılmasının son derece önemli olduğunu, alt yapı ve üst yapı çalışmalarının hızlandırılması
gerektiğini ve yeni yatırımların yapılmasının elzem olduğunu vurgulamışlardır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Yaşarsoy, E., Koç, D., Ulema, Ş. (2021). Kültürel Miras Farkındalığı: Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri
Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1299-1318
