TRDizin:
Öğretmen algılarına göre Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi

dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-15T00:20:42Z
dc.date.available2023-04-15T00:20:42Z
dc.date.issued2012-11-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim kurumlarında görev yapan okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerini farklı değişkenler açısından incelemektir. Karabük ilinde görev yapan okul müdürleri ve öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Karabük ili merkez ilçesinde ilköğretim kurumlarında görev yapan okul müdürleri ve öğretmenlerdir. 226 öğretmene veri toplama aracı olarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan “Duygusal Zekâ Ölçeği” uygulanmış ve öğretmenlerden okul müdürlerini değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerine ilişkin öğretmen algıları cinsiyete, yaşa, kıdeme ve aynı yönetici ile çalışma süresine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, E. (2012). Öğretmen algılarına göre Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 41(194), 149-165
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2791-7657
dc.identifier.endpage165
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issue194
dc.identifier.startpage149
dc.identifier.trdizin131287
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/131287/ogretmen-algilarina-gore-okul-mudurlerinin-duygusal-zeka-duzeylerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8525
dc.identifier.volume41
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMilli Eğitim
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen algılarına göre Okul müdürlerinin duygusal zekâ düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files