TRDizin:
Neo-liberal dönüşümün yaşandığı ülkelerde yerelleşme ve okul özerkliği uygulamaları

dc.contributor.authorHüseyin YOLCU
dc.date.accessioned2023-04-15T00:23:13Z
dc.date.available2023-04-15T00:23:13Z
dc.date.issued2010-07-01
dc.description.abstractNeo-liberal politikaların devletin yeniden yapılandırılması ve onun kamusal yönünün tasfiye edilmesi bağlamında ele aldıkları argümanlardan biri de yerelleşme politikasıdır. Yerelleşme her biri farklı özelliklere ve politika uygulamalarına ve başarı koşullarına sahip geniş bir kavramlar dizinini kapsamakla birlikte, bir kamu hizmeti olan eğitimin yeniden yapılandırılmasında da önemli bir yer tutmaktadır. Eğitimde yerelleşme birçok dış görünüşe sahip olmasına karşın, “okul özerkliği” eğitim yönetiminde yerelleşmenin en güçlü yapılarından biri olarak ortaya çıkmaktadır. Okul özerkliğinin, neo-liberal dönüşümün yaşandığı ülkelerde çeşitli programlar yoluyla uygulamaya konulduğu görülmektedir. Bununla birlikte, yapılan araştırmalar okul özerliğinin beklenilenden öte, karışık ve eşitsizlik üreten bir süreç olduğunu ortaya koymaktadır.
dc.identifier.citationYolcu, H. (2010). Neo-liberal dönüşümün yaşandığı ülkelerde yerelleşme ve okul özerkliği uygulamaları. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 253-273
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn
dc.identifier.endpage273
dc.identifier.issn1303-9245
dc.identifier.issue12
dc.identifier.startpage253
dc.identifier.trdizin116093
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/116093/neo-liberal-donusumun-yasandigi-ulkelerde-yerellesme-ve-okul-ozerkligi-uygulamalari
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8563
dc.identifier.volume6
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofZonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleNeo-liberal dönüşümün yaşandığı ülkelerde yerelleşme ve okul özerkliği uygulamaları
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files