TRDizin: Skolyozlu Çocuklarda Okul Taramasının Önemi ve Egzersiz Tedavisinin Etkinliği: Literatür Taraması
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Genel olarak “vertebral kolonun frontal düzlemde laterale doğru eğriliği” olarak tanımlananskolyoz, vücutta fonksiyonel ve görsel bozukluklara yol açan omurga deformasyonudur. Büyüklük,yer, yön ve eğrilik nedenine bağlı olarak sınıflandırılmakta ve tedavi edilmediği takdirde ciddi sağlıksorunları yaşanmasına yol açmaktadır. Erken tanı, zaman içinde oluşacak diğer deformitelerinönlenmesi için çok önemlidir. Risk grubu yaş aralığı 9-15 yıl olan çocuklardan oluşmaktadır, buyüzden okul taramaları erken tanı için önemlidir. Çalışmada, literatürdeki şu alt başlıklı çalışmalarayer verilmiştir; Bunlar; 1. Skolyozda erken tanı için okul taramalarının önemi, 2. Skolyoz ve antropometrikölçümler arasındaki ilişki, 3. Egzersizin skolyoz tedavisindeki etkinliği. İncelenençalışmalardaki ortak kanı, okul taramaları yolu ile büyük populasyonlara ulaşılabileceği, skolyozunerken teşhis edilebileceği ve gerekli önlemlerin zamanında alınabileceğidir. Özel ve amaca yönelikegzersizlerin-genel egzersizlere oranla-skolyoz tedavisinde etkin olduğu ve cerrahi müdahaleyiönleyebildiği ispatlanmaktadır. Skolyoz için okul taramaları ilk ve ortaokullarda bir devlet uygulamasıhâline gelmeli; aile, öğretmen ve sağlık kuruluşlarının koordineli çalışmalarıyla toplumsal farkındalıkyaratılmalıdır. Erken yaşta fark edilen skolyozun tedavisi için özel rehabilitasyonmerkezlerinin kurulması önerilmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Öcal Kaplan, D. (2018). Skolyozlu Çocuklarda Okul Taramasının Önemi ve Egzersiz Tedavisinin Etkinliği: Literatür Taraması. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 164-174
