TRDizin:
Piyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının Analizi

dc.contributor.authorÖzlem ÖMÜR
dc.date.accessioned2023-04-13T21:56:30Z
dc.date.available2023-04-13T21:56:30Z
dc.date.issued2022-02-01
dc.description.abstractÇalışmada, piyano eğitimi başlangıç düzeyinde kullanılan Jean Baptiste Duvernoy “Ecole primaire” (Elementary Studies), Op.176 etüt kitabının farklı kazanımlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, literatür tarama ile birlikte betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Kitapta yer alan 25 etüt; içerdiği tonalite, ölçü birimi, hız terimleri, sağ ve sol el teknik kazanımlar, müzikal ifadeler ve müzik öğretmenliği lisans programı kazanımları açısından incelenmiş, yapılan analiz sonucunda elde edilen veriler, yüzdelik dağılımları ile birlikte yedi kategoride sunulmuştur. Etütlerde en çok “Do Majör” tonu, 4/4’lük ölçü birimi kullanılmış, Allegro’dan daha yüksek tempoya sahip bir hız terimine yer verilmemiştir. Sağ elde legato, sol elde ise çift ses ve legatonun etütlerde en çok kullanılan teknikler olduğu saptanmıştır. Müzikal ifadeler açısından ise en çok crescendo nüansı kullanılmıştır. Etütlerin müzik öğretmenliği lisans programı kazanımlarına uygunluğu açısından bakıldığında, tüm etütlerde gürlük terimlerinin kullanıldığı, etütlerin, temel teknik kazanımları yüksek düzeyde sağladığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, etütlerde; temel tonaliteler ve ölçü birimlerinin dışına çıkılmadığı, hız terimi olarak, başlangıç düzeyine uygun, yüksek tempo içermeyen terimlerin seçildiği, teknik açıdan her iki elde en temel ve başlangıç düzeyi için gerekli tekniklere yer verildiği, müzikal ifade olarak da yine en temel nüansların kullanıldığı ve etütlerin müzik öğretmenliği lisans programı kazanımlarına uygun olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationÖmür, Ö. (2022). Piyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının Analizi. Turkish Studies (Elektronik), 17(3), 569-582
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.58032
dc.identifier.eissn1308-2140
dc.identifier.endpage582
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage569
dc.identifier.trdizin536046
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/536046/piyano-egitiminde-baslangic-etutleri-icinde-yer-alan-duvernoy-op176-etut-kitabinin-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6299
dc.identifier.volume17
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titlePiyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının Analizi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinad94f551-f154-4fc0-b245-19a7e1191c21
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryad94f551-f154-4fc0-b245-19a7e1191c21

Files