TRDizin:
E-Ticaret Web Sitesi Kullanılabilirliğinin Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisi: Hepsiburada.com Örneği

dc.contributor.authorDurna, S.
dc.contributor.authorAksoy, A.
dc.date.accessioned2024-03-20T05:44:11Z
dc.date.available2024-03-20T05:44:11Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractBu çalışma, e-ticaret web sitelerinin kullanılabilirliğine ilişkin içeriğin tüketici satın alma niyetine etkisini belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. E-ticaret web sitesi kullanılabilirliğinin belirlenmesinde ‘Web Sitesi Kullanılabilirlik Ölçeği’, satın alma niyetinin belirlenmesinde ‘SITEQUAL Ölçeği’ faktörlerinden satın alma niyeti faktörü kullanılmıştır. Araştırma kapsamında hepsiburada.com e-ticaret web sitesi değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini hepsiburada.com e-ticaret web sitesinden alışveriş yapmış, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 314 tüketici oluşturmaktadır. Araştırmada, tüketicilerin e-ticaret web sitesinin kullanılabilirliğine yönelik algıları alan yazına paralel biçimde ‘gezinme kolaylığı’, ‘tasarım’, ‘kullanım kolaylığı’ ve ‘erişim kolaylığı’ şeklinde 4 faktör tespit edilmiştir. E-ticaret web sitesi kullanılabilirliği ile satın alma niyeti arasındaki ilişkinin anlamlı, pozitif ve yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, hepsiburada.com e-ticaret web sitesi kullanılabilirlik faktörlerinden gezinme kolaylığı, erişim kolaylığı ve kullanım kolaylığının tüketici satın alma niyeti üzerinde anlamlı ve pozitif yönlü bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada; gezinme kolaylığı faktörünün, satın alma niyeti üzerinde en etkili olan faktör olduğu, tasarım faktörünün ise satın alma niyeti üzerinde etkili olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, tüketicilerin cinsiyetleri ile satın alma niyetleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilirken meslekleri ile satın alma niyetleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationDurna, S., Aksoy, A. (2023). E-Ticaret Web Sitesi Kullanılabilirliğinin Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisi: Hepsiburada.com Örneği. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25(2), 408-431
dc.identifier.doi10.21180/iibfdkastamonu.1147050
dc.identifier.eissn2147-6012
dc.identifier.endpage431
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage408
dc.identifier.trdizin1219186
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1219186/e-ticaret-web-sitesi-kullanilabilirliginin-tuketici-satin-alma-niyetine-etkisi-hepsiburadacom-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/19149
dc.identifier.volume25
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimleri Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectE-ticaret, Web Site, Satın Alma Niyeti
dc.titleE-Ticaret Web Sitesi Kullanılabilirliğinin Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisi: Hepsiburada.com Örneği
dc.typearticle
dspace.entity.typeTrdizin

Files