TRDizin:
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının küme kavramıyla ilgili algılarını kümenin tanımı, küme gösterim yöntemleri, bu yöntemler arasındaki bağlantılar, eleman ve altküme kavramları üzerinden değerlendirmektir. Bu çalışmanın yöntemi durum çalışması niteliğindedir. Araştırmacılar tarafından alan uzmanlarının da görüşlerine başvurularak hazırlanan "Küme Kavramı Bilgi Testi" katılımcılara uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçları arasında, öğretmen adaylarının küme örneği verirken gösterdikleri başarıyı kümenin tanımlamasında gösteremedikleri bulunmuştur. Araştırmanın diğer bir sonucu da, öğretmen adaylarının küme gösterimlerinde ortak özellik yöntemi ile ilgili sıkıntılar yaşadıkları tespitidir ve bu sıkıntıların matematiksel işlem hatalarının yanı sıra ortak özellik yöntemi ile alakalı bulunan kavram yanılgılarından kaynaklandığı düşünülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Bi̇ber, A., İnci̇kabi, L., Tuna, A. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 523-538

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

13

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals