TRDizin: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE KULLANILAN OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI VE UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
1
Total Downloads
0
Abstract
Türk Eğitim Sisteminde hayat bilgisi dersi ilkokul 1, 2 ve 3.sınıflarda okutulmaktadır. Birey, toplum ve doğa ekseninde yapılandırılandersin öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları önemli bir yertutmaktadır. Bu çalışmanın amacı, hayat bilgisi dersinde kullanılanokul dışı öğrenme ortamları ve bu ortamlarda gerçekleştirilen uygulamafaaliyetleri hakkında sınıf öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır.Çalışmada nicel metodoloji kapsamında alan taraması yöntemikullanılmıştır. 2017-2108 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında gerçekleştirilençalışmaya ülke genelinden toplam 312 sınıf öğretmeni katılmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen “Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Öğretmen GörüşAnketi (ODÖGA)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde açık uçlu sorulariçin içerik analizi kullanılırken, kapalı uçlu sorular için betimsel analizkullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin çoğunluğununhayat bilgisi dersinde okul dışı öğrenme ortamlarını kullandıkları ortayaçıkmıştır. Okul dışı öğrenme ortamlarının bilgi, beceri ve duyuşsalboyutlarda eğitim-öğretim faaliyetlerine etkide bulunduğu tespit edilmiş,sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanmamalarındaöğretmen, öğrenci, yönetim, veli ve yerel kaynaklı nedenlerinetkili olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin hayat bilgisi dersinde okuldışı öğrenme ortamı olarak en çok doğa eğitimi etkinliği yaptırdığı, bukapsamda doğayı koruma becerisine ve doğal çevreye duyarlılık değerineodaklandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Date
2020-12-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Ürey, M., Kaymakci, S. (2020). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE KULLANILAN OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI VE UYGULAMALARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim, 49(227), 7-32