TRDizin:
Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study

dc.contributor.authorYusuf Levent ŞAHİN
dc.contributor.authorArif AKÇAY
dc.contributor.authorErkan EFİLTİ
dc.contributor.authorAhmet Naci ÇOKLAR
dc.date.accessioned2023-04-14T23:14:49Z
dc.date.available2023-04-14T23:14:49Z
dc.date.issued2016-07-01
dc.description.abstractSon yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan teknolojik yatırımlar ve eğitim sistemin işleyişinde yoğun teknoloji kullanımı gerekliliği nedeni ile öğretmenlerden yoğun bir teknoloji kullanımı beklenilmektedir. Ancak bu beklenti, öğretmenler açısından birtakım olumsuzluklara yol açabilmektedir. Söz konusu olumsuzluklardan birinin, teknolojiden kaynaklı stres anlamında kullanılan ve teknoloji kullanımının bedeli olarak görülen "teknostres" olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, dahil oldukları entegrasyon süreci gereği yoğun teknoloji kullanımı zorunluluğunun muhatabı olan öğretmenlerin teknostres nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla teknolojiyi yoğun bir şekilde kullanan 64 öğretmenden açık uçlu soru formu ile veri toplanmış, içerik analizi ile elde edilen 117 farklı görüşten temalar oluşturulmuştur. Buna göre öğretmenlerin teknostres nedeni olan beş temel neden ifade edilmiştir; kişisel problemler, teknik problemler, eğitim odaklı problemler, sağlık problemleri ve zaman problemi. Ayrıca öğretmenlerin teknostres nedenleri dağılımlarının cinsiyete göre farklılaştığı da görülmüştür.
dc.identifier.citationŞahi̇n, Y., Akçay, A., Efi̇lti̇, E., Çoklar, A. (2016). Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(2), 71-96
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn1309-6591
dc.identifier.endpage96
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage71
dc.identifier.trdizin216283
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/216283/determining-the-reasons-of-technostress-experienced-by-teachers-a-qualitative-study
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8157
dc.identifier.volume7
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Online Journal of Qualitative Inquiry
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDetermining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files