TRDizin:
4+4+4 Sistemi Kapsamında İlk Kez 5. Sınıf Derslerine Giren Matematik Öğretmenlerinin Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri

dc.contributor.authorLevent KARABIYIKOĞLU
dc.contributor.authorAbdullah Çağrı BİBER
dc.date.accessioned2023-04-14T22:17:06Z
dc.date.available2023-04-14T22:17:06Z
dc.date.issued2019-12-01
dc.description.abstract4+4+4 eğitim sistemi, zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Budeğişikliklerin en başında 8 yıl olan zorunlu eğitimin 12 yıla çıkartılması gelmektedir. Ayrıca ikinci4 ile birlikte bir önceki öğretim yılına kadar ilkokulda sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde 5 yılınıtamamlamayı bekleyen öğrenciler, bu yıldan itibaren kendilerini 5. sınıfta zorunlu eğitimin“ortaokul” kısmında ve farklı bir okulda bulmuşlardır. Üstelik artık derslerine branş öğretmenlerigirmektedir. Bu araştırmanın amacı, 4+4+4 sistemi ile birlikte ilk kez 5.sınıf matematik derslerinegiren ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki düşüncelerini belirlemek,öğretmenlerin ilgili görüşleri ile cinsiyet ve mesleki tecrübeleri arasında ilişki olup olmadığınıincelemektir. Özel durum çalışması yöntemi kullanılan araştırmanın katılımcılarını, Kastamonu ilmerkezindeki devlet ortaokullarında 5. sınıf matematik öğretmeni olarak görev yapan 45 matematiköğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi yönteminegöre incelenmiştir. Araştırma sonucunda; çalışmaya katılan matematik öğretmenlerinin büyük birkısmının 5.sınıf öğrencilerinin seviyesine inebilme konusunda kendilerini başarılı buldukları ve5.sınıflarda matematik derslerine branş öğretmenlerinin girmesi gerektiğini düşündükleri, sınıfhâkimiyeti sağlamada erkek öğretmenlerin bayanlara göre daha fazla zorlandıkları söylenebilir.Ayrıca öğretmenler 5.sınıfları diğer sınıflara göre daha samimi bulduklarını, öğrencilerin çocuksudavranışlar sergilediklerini, buna rağmen ödevlerine daha çok önem verdiklerini ve öğrencilerin ençok sayılarla ilgili konularda zorlandıklarını belirtmişlerdir.
dc.identifier.citationKarabiyikoğlu, L., Bi̇ber, A. (2019). 4+4+4 Sistemi Kapsamında İlk Kez 5. Sınıf Derslerine Giren Matematik Öğretmenlerinin Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 98-112
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.472362
dc.identifier.eissn2548-0278
dc.identifier.endpage112
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage98
dc.identifier.trdizin341776
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/341776/444-sistemi-kapsaminda-ilk-kez-5-sinif-derslerine-giren-matematik-ogretmenlerinin-ogrenciler-hakkindaki-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7465
dc.identifier.volume38
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title4+4+4 Sistemi Kapsamında İlk Kez 5. Sınıf Derslerine Giren Matematik Öğretmenlerinin Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizind7e8e515-3057-4d49-8575-fa8714bac66d
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryd7e8e515-3057-4d49-8575-fa8714bac66d

Files