TRDizin: Öğretmenlerin İşle Bütünleşme Düzeylerinin Örgütsel ve Bireysel Değişkenlerle İlişkisi: Bir Çoklu Aracılık Modeli
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim kurumu öğretmenlerinin işle bütünleşme düzeylerinin bireysel ve örgütsel değişkenlerle ilişkilerinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmada 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara'daki ilköğretim kurumlarında çalışan 810 öğretmenden veri toplanmıştır. Veri toplama araçları olarak Utrecht İşle Bütünleşme Ölçeği, Lider-Üye Etkileşimi Ölçeği, Öğretmen Özerkliği Ölçeği, Kendini Toparlama Ölçeği ve Öğretmen Öz Yeterlik İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin işle bütünleşme düzeyleri bireysel (kendini toparlama ve öz yeterlik) ve örgütsel değişkenlerle (lider-üye etkileşimi ve özerklik) anlamlı düzeyde ilişkilidir. Bireysel ve örgütsel değişkenler işle bütünleşmeyi olumlu yönde ve anlamlı düzeyde etkilemektedir. Ayrıca bireysel değişkenler örgütsel değişkenlerle işle bütünleşme arasında aracı bir role sahiptir
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Çalik, T., Kavgaci, H. (2017). Öğretmenlerin İşle Bütünleşme Düzeylerinin Örgütsel ve Bireysel Değişkenlerle İlişkisi: Bir Çoklu Aracılık Modeli. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(2), 223-248
