TRDizin:
Argümantasyon Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesi Başarılarına ve Bireysel Değişimlerine Yansıması

dc.contributor.authorEsra Kabataş Memiş
dc.contributor.authorBüşra Nur Çakan Akkaş
dc.date.accessioned2023-04-14T21:39:20Z
dc.date.available2023-04-14T21:39:20Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractÇalışmada argümantasyon uygulamalarının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin “Madde ve Değişim” ünitesi başarılarına etkisi ve busüreç sonunda öğrencide meydana gelen değişimler incelenmiştir. Araştırmanın modelini deneysel araştırma modellerindenön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen oluşturmaktadır. Çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye’ninKuzeybatısında bulunan bir ortaokulun iki farklı beşinci sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Sınıflar-dan biri deney grubudiğeri ise kontrol grubu olarak çalışma öncesinde rastgele belirlenmiştir. Kontrol grubunda Fen Bilimleri dersleri düz anlatım,soru cevap, gösteri deneyleri gibi sıklıkla kullanılan öğretim yöntemleriyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda ise dersleraraştırma-sorgulamayı temel alan argümantasyon etkinlikleri ile yürütülmüştür. Uygulama, toplamda beş hafta sürmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan ünite tabanlı başarı testi ve yarıyapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Uygulamaların tamamlanmasının ardından öğrencilere başarı testi uygulanmış,deney ve kontrol gruplarından altışar olmak üzere toplam 12 öğrenci ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen nicelverilere ilişkisiz örneklemler t-testi ve tek faktörlü ANCOVA analizleri uygulanırken nitel veriler tematik analiz iledeğerlendirilmiş-tir. Sonuç olarak testte yer alan çoktan seçmeli, açık uçlu sorular ve test toplam puanlarının argümantasyonetkinliklerine katılan deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundakiöğrenciler süreç sonunda daha iyi öğrendiklerini, öğrendikleri bilgilerin kalıcı olduğunu, fen bilimleri dersini sevdiklerini ve özgüvenlerinin arttığını belirtmişlerdir.
dc.identifier.citationMemi̇ş, E., Akkaş, B. (2020). Argümantasyon Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesi Başarılarına ve Bireysel Değişimlerine Yansıması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1407-1417
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.4043
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage1417
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1407
dc.identifier.trdizin389134
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389134/argumantasyon-uygulamalarinin-5-sinif-ogrencilerinin-madde-ve-degisim-unitesi-basarilarina-ve-bireysel-degisimlerine-yansimasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7158
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleArgümantasyon Uygulamalarının 5. Sınıf Öğrencilerinin Madde ve Değişim Ünitesi Başarılarına ve Bireysel Değişimlerine Yansıması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin90190a2d-8892-4a5f-bfb7-87d79f0e3993
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery90190a2d-8892-4a5f-bfb7-87d79f0e3993

Files