TRDizin:
7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim

dc.contributor.authorDuran AYDINÖZÜ
dc.contributor.authorUfuk SÖZCÜ
dc.date.accessioned2023-04-14T22:46:37Z
dc.date.available2023-04-14T22:46:37Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilimsellik değerine ilişkin zihinsel modellerindeki değişimi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu il merkezindeki üç ortaokulda 7.sınıfta öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yöntem olarak zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desen modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracında öğrencilerden metafor oluşturmaları ve çizim yapmaları istenmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin zihinsel modelleri ve bu modellerdeki değişim tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin bilimsellik değerine ilişkin metafor, çizim ve zihinsel model oranlarında artış yaşandığı gözlenmiştir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
dc.identifier.citationAydinözü, D., Sözcü, U. (2018). 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 589-597
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.389882
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage597
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage589
dc.identifier.trdizin324021
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324021/7-sinif-ogrencilerinin-bilimsellik-degerine-iliskin-zihinsel-modellerindeki-degisim
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7707
dc.identifier.volume26
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin88377d82-919b-440f-ba25-fd4af962778e
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery88377d82-919b-440f-ba25-fd4af962778e

Files