TRDizin:
Okul Öncesi Eğitimde Kalite: Öğretmen ve Yardımcı Öğretmen Görüşleri

dc.contributor.authorMehmet Akif CİNGİ
dc.contributor.authorFatih DERELİ
dc.contributor.authorBerrin AKMAN
dc.contributor.authorAbdulhamit KARADEMİR
dc.date.accessioned2023-04-14T23:02:05Z
dc.date.available2023-04-14T23:02:05Z
dc.date.issued2017-06-01
dc.description.abstractSon yıllarda okulöncesi eğitime verilen önemin atması ile birlikte, verilen eğitim ve bakım hizmetlerinin kalitesi de tartışılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amaçları, okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan yardımcı öğretmenlerin kalite hakkındaki görüşlerini ortaya koymak, onların kaliteye etkisini incelemek ve kalitenin eğitim öğretime nasıl yansıdığını onların gözünden ortaya koymaktır. Çalışma Eskişehir ilinde, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, sınıflarında yardımcı öğretmen bulunan iki farklı okulda altı öğretmen ve altı yardımcı öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, tarama modeli ile gerçekleştirilmiş olup, nitel araştırma yöntemi ve nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni, veri toplama aracı olarak da araştırmacılar tarafından geliştirilen "Öğretmen Görüşme Formu" ve "Yardımcı Öğretmen Görüşme Formu" kullanılmıştır. Veriler, daha önceden belirlenen tarihlerde yaklaşık 40'ar dakikalık görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Çalışmada toplanan veriler QSRNvivo 8 paket programı ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, hem öğretmenler hem de yardımcı öğretmenler okulöncesi eğitimin kalitesinin sadece okulun fiziki şartları ile değil; çocukların tüm gelişim alanlarını dikkate alan bir eğitim ortamı ile artırılabileceğini söylemişlerdir. Yardımcı öğretmenlerin eğitimin kalitesine etkisi hususunda öğretmenlerle yapılan görüşmeler sonucunda, yardımcı öğretmenlerin kalitenin artmasında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yardımcı öğretmenlerin hem sınıf içerisinde hem de sınıf dışında her işi yapması, öğretmenlerin iş yükünü azaltmakta ve öğretmenlerin öğrencilerle daha fazla ilgilenmesine olanak sağlamaktadır
dc.identifier.citationCi̇ngi̇, M., Dereli̇, F., Akman, B., Karademi̇r, A. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Kalite: Öğretmen ve Yardımcı Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 12(23), 7-33
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2687-3281
dc.identifier.endpage33
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue23
dc.identifier.startpage7
dc.identifier.trdizin278466
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/278466/okul-oncesi-egitimde-kalite-ogretmen-ve-yardimci-ogretmen-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7923
dc.identifier.volume12
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Eğitimde Kalite: Öğretmen ve Yardımcı Öğretmen Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files