TRDizin:
Destinasyonda Markalaşma Yolunda Şanlıurfa İçin Bir Model Önerisi

dc.contributor.authorKutay OKTAY
dc.contributor.authorEmrah YAŞARSOY
dc.date.accessioned2023-04-14T21:35:55Z
dc.date.available2023-04-14T21:35:55Z
dc.date.issued2020-04-01
dc.description.abstractGünümüz çetin rekabet koşullarında, destinasyonlar turizm pastasından daha fazla pay alabilmek için farklılaşma yolunda önemli adımlar atmaktadır. Bu noktada, yapılabilecek en önemli atılımlardan biri de markalaşmadır. Şanlıurfa, özellikle inanç turizmi, kültür turizmi ve gastronomi turizmi türlerine ev sahipliği yapacak potansiyele sahip bir şehirdir. Ancak mevcut imkânlar, Şanlıurfa’nın bir turizm kenti olarak kabul görmesi için etkin kullanılmamaktadır. Araştırmanın amacı, Şanlıurfa İlinin destinasyonda markalaşabilmesi için turizm potansiyelini belirlemek, mevcut turistik imajını ölçmek, yerli ziyaretçilerin Şanlıurfa’ya yönelik algılarını tespit etmek ve bunlara bağlı olarak bir model önerisi sunmaktır. Araştırmada nicel yöntem ve betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada anket tekniğinden yararlanılarak araştırma örnekleminden veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler, sosyal bilimlerde sık kullanılan istatistiksel bir paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Bu kapsamda, sıklık analizi, faktör ve güvenirlik analizi, korelasyon analizi, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA testi ve KruskalWallis-H testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, marka kent algısının yaşa, cinsiyete, eğitim durumuna ve aylık gelire göre farklılık göstermediği; Algılanan Kalite, Algılanan Değer, Destinasyon İmajı, Memnuniyet ve Marka Kent ölçeklerinde yer alan ifadelere verilen cevapların ortalamalarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Son olarak, Şanlıurfa’nın destinasyonda markalaşması açısından fayda sağlayabilecek bir model önerisi ortaya konmuştur.
dc.identifier.citationOktay, K., Yaşarsoy, E. (2020). Destinasyonda Markalaşma Yolunda Şanlıurfa İçin Bir Model Önerisi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 234-258
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2020.310
dc.identifier.eissn2587-0890
dc.identifier.endpage258
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage234
dc.identifier.trdizin408859
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/408859/destinasyonda-markalasma-yolunda-sanliurfa-icin-bir-model-onerisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7094
dc.identifier.volume4
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDestinasyonda Markalaşma Yolunda Şanlıurfa İçin Bir Model Önerisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizin62d9ae7f-8b98-4a95-8a85-4c86f1e47e0e
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery62d9ae7f-8b98-4a95-8a85-4c86f1e47e0e

Files