TRDizin:
Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

Bireyler toplum içerisindeki konumlarına ve sahip oldukları statülerine göre olumlu ya da olumsuzyönde algılanmaktadır. Bu algılanma, değerlendirilme ve görüşler saygınlıklarıyla da ilişkilidir. Buaraştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin saygınlıklarının çeşitli açılardan incelenmesidir.Araştırmada okul yöneticilerinin saygınlıkları okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerin görüşleridoğrultusunda ortaya konulmuştur. Araştırma nitel araştırma metodolojisine uygun olarak çoklu durumçalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerindenmaksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Çalışma Kastamonu’da farklı kademelerde ve farklısosyoekonomik düzeye sahip yerlerde bulunan toplam 29 okuldaki 36 okul yöneticisi, 33 öğretmen ve 33velinin katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları yardımıylatoplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımları ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin yarısına yakınının kendisini toplumda ve çalıştığı kurumdasaygın gördüğü, öğretmenlerin yarıdan fazlasının okul yöneticilerini toplumda saygın görmediği, velilerinise okul yöneticilerinin toplumda saygın bir yeri olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır.

Date

2019-01-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

Alabaş, R., Yilmaz, İ. (2019). Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online (elektronik), 18(4), 2128-2146