TRDizin: Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Bireyler toplum içerisindeki konumlarına ve sahip oldukları statülerine göre olumlu ya da olumsuzyönde algılanmaktadır. Bu algılanma, değerlendirilme ve görüşler saygınlıklarıyla da ilişkilidir. Buaraştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin saygınlıklarının çeşitli açılardan incelenmesidir.Araştırmada okul yöneticilerinin saygınlıkları okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerin görüşleridoğrultusunda ortaya konulmuştur. Araştırma nitel araştırma metodolojisine uygun olarak çoklu durumçalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerindenmaksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Çalışma Kastamonu’da farklı kademelerde ve farklısosyoekonomik düzeye sahip yerlerde bulunan toplam 29 okuldaki 36 okul yöneticisi, 33 öğretmen ve 33velinin katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları yardımıylatoplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımları ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin yarısına yakınının kendisini toplumda ve çalıştığı kurumdasaygın gördüğü, öğretmenlerin yarıdan fazlasının okul yöneticilerini toplumda saygın görmediği, velilerinise okul yöneticilerinin toplumda saygın bir yeri olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır.
Date
2019-01-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Alabaş, R., Yilmaz, İ. (2019). Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması. İlköğretim Online (elektronik), 18(4), 2128-2146