TRDizin:
Banka Müşterilerinin Dijital Bankacılık Hizmetlerinden Yararlanma Deneyimleri

dc.contributor.authorAybala DEMİRCİ AKSOY
dc.date.accessioned2023-04-14T20:20:13Z
dc.date.available2023-04-14T20:20:13Z
dc.date.issued2021-03-01
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, banka müşterilerinin dijital bankacılık hizmetlerinden yararlanma durumlarını deneyim pazarlaması boyutları kapsamında değerlendirilmiştir. Bu çalışma, tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma evreni, 53 milyon 981 aktif bireysel dijital bankacılık müşterisinden oluşmaktadır. Örneklem büyüklüğü 364 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, araştırmaya gönüllü olarak katılmak isteyen, veri toplama aracının bulunduğu web sayfasına1 ulaşan, aktif dijital bankacılık kullanıcısı olan 430 banka müşterisinden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından benzer çalışmalardan yararlanılarak hazırlanan, beşli likert tipi 52 maddeden oluşan “Banka Müşterilerinin Dijital Bankacılık Hizmetlerinden Yararlanma Deneyimleri” anketi formu ile toplanmıştır. Anket formu uzlaşı yüzdesi %84 bulunarak, hesaplanan uzlaşma yüzdesinin %70 üzerinde olması gerektiği yönündeki görüş ışığında araştırmanın güvenirliğinin yeterli düzeyde olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, ilişkisiz örneklem için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; dijital bankacılık müşterilerinin telefon bankacılığı çalışanlarını samimi ve çözüm odaklı bulmadıkları; ancak bankalarının ATM cihazlarının her yerde erişebilir olmasının kendilerini rahatlattığını ifade etmiştir. Bankalarının sunduğu dijital banka hizmet çeşitliliğinin ilgilerini çekmediği bunun yanı sıra banka müşterilerinin dijital bankacılık hizmetlerini severek kullandıkları tespit edilmiştir. Bankalarının düzenlediği kampanyaların müşterilerin ilgilerini çekmediği, bunun yanı sıra bankalarının ATM’lerini bir başkasının yardımına ihtiyaç duymadan kullanabilmesinin müşteri açısından konforlu bir hizmet olarak görüldüğü ve dijital bankacılık hizmetlerine ilişkin web sayfasında paylaşılan bilgileri faydalı buldukları saptanmıştır. Araştırmaya katılan dijital banka müşterilerinin deneyimsel pazarlamanın tüm boyutlarına ilişkin görüşlerinin yaş, cinsiyet ve eğitim değişkenlerine göre farklılaşmadığı; çalışma ve aylık ortalama gelir durumuna göre farklılaştığı belirlenmiştir.
dc.identifier.citationAksoy, A. (2021). Banka Müşterilerinin Dijital Bankacılık Hizmetlerinden Yararlanma Deneyimleri. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics , 16(1), 203-222
dc.identifier.doi10.47644/TurkishStudies.47526
dc.identifier.eissn2667-5625
dc.identifier.endpage222
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage203
dc.identifier.trdizin512831
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/512831/banka-musterilerinin-dijital-bankacilik-hizmetlerinden-yararlanma-deneyimleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6589
dc.identifier.volume16
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Economics, Finance, Politics
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleBanka Müşterilerinin Dijital Bankacılık Hizmetlerinden Yararlanma Deneyimleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin608d5dd3-d1e9-4bf5-98f6-0e904964cd3a
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery608d5dd3-d1e9-4bf5-98f6-0e904964cd3a

Files