TRDizin: Türkiye'nin PISA 2015 Fen Performansının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmanın amacı, PISA 2015'in Türkiye'deki 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin fen performansına ilişkindeğişkenleri hiyerarşik doğrusal modelleme (HLM) yaklaşımı kullanarak araştırmaktır. Bulgular, öğrencilerinfen performansı ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin, fen performansının duyuşsal alan ve öğrenmeortamı ile arasındaki ilişkiden daha güçlü olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara dayanarak, öğrencilerin fenperformansını geliştirmenin, performansı etkileyen değişkenleri dikkate alarak, özellikle de demografikdeğişkenler ve kapsayıcı okul sistemlerinin inşası bağlamında eşit fırsatlar sağlayabilen gelişmelerle mümkünolabileceği düşünülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Yildiz, M., Mesci̇, G., Kartal, E. (2020). Türkiye'nin PISA 2015 Fen Performansının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 450-480
