TRDizin:
Türkiye'nin PISA 2015 Fen Performansının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, PISA 2015'in Türkiye'deki 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin fen performansına ilişkindeğişkenleri hiyerarşik doğrusal modelleme (HLM) yaklaşımı kullanarak araştırmaktır. Bulgular, öğrencilerinfen performansı ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin, fen performansının duyuşsal alan ve öğrenmeortamı ile arasındaki ilişkiden daha güçlü olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgulara dayanarak, öğrencilerin fenperformansını geliştirmenin, performansı etkileyen değişkenleri dikkate alarak, özellikle de demografikdeğişkenler ve kapsayıcı okul sistemlerinin inşası bağlamında eşit fırsatlar sağlayabilen gelişmelerle mümkünolabileceği düşünülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yildiz, M., Mesci̇, G., Kartal, E. (2020). Türkiye'nin PISA 2015 Fen Performansının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 450-480

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals