TRDizin:
Uzaktan Eğitimde Uzamsal Görselleştirme: 3 Boyutlu Tasarım Sürecinin Uzamsal Yeteneğe Etkisi

dc.contributor.authorEkmel Çetin
dc.date.accessioned2023-04-14T21:38:35Z
dc.date.available2023-04-14T21:38:35Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractUzamsal görselleştirme bireyin bir nesneyi manipüle etme becerisi olarak düşünülebilir. Alanyazında zekanın bir ölçüsü olarakda tanımlanan uzamsal yeteneğin bir çok farklı konu alanında (matematik, fizik, mühendislik vb.) başarı sağlamayla da doğrudanilişkisi olduğu görülmektedir. Bu yeteneğin geliştirilebilmesi için sıklıkla başvurulan bir yol da 3 boyutlu tasarım etkinlikleridir.3B çalışma ortamlarında tasarım etkinlikleri yüz yüze yapıldığı gibi uzaktan eğitim yoluyla eş zamanlı ya da eş zamansız şekildede uygulanabilmektedir. Bu çalışmanın amacı uzaktan eş zamanlı yürütülen 3B tasarım etkinlikleriyle ilgili sürecin durumuincelemek ve bu etkinliklerin lisans öğrencilerinin uzamsal görselleştirme becerilerine bir etkisinin olup olmadığını belirlemektir.8 hafta süren çalışma, açıklayıcı durum çalışması deseniyle lisans düzeyinde 21 öğrenci ile öğrenme yönetim sistemi üzerindeneş zamanlı yapılan 3B tasarım etkinlikleriyle yürütülmüştür. PSV (Purdue Uzamsal Görselleştirme Testi) ve odak grupgörüşmeleri veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin uzamsal görselleştirme puanlarıetkinlik sonrasında etkinlik öncesine göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Görüşme verileri, öğrencilerin çevrimiçiortamda aldıkları eğitimlerde teknik problemler haricinde çok zorlanmadıklarını ve uzamsal düşünme konusunda farklı bir bakışaçısı elde ettiklerini göstermektedir. Bulgular, alanyazınla birlikte tartışılarak sonuçlandırılmış ve gelecek araştırmalara yönelikçeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationÇeti̇n, E. (2020). Uzaktan Eğitimde Uzamsal Görselleştirme: 3 Boyutlu Tasarım Sürecinin Uzamsal Yeteneğe Etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2295-2304
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.773346
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage2304
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue6
dc.identifier.startpage2295
dc.identifier.trdizin389526
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389526/uzaktan-egitimde-uzamsal-gorsellestirme-3-boyutlu-tasarim-surecinin-uzamsal-yetenege-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7145
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleUzaktan Eğitimde Uzamsal Görselleştirme: 3 Boyutlu Tasarım Sürecinin Uzamsal Yeteneğe Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizinf9004300-697a-40f9-9ec0-07a1b1af9777
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryf9004300-697a-40f9-9ec0-07a1b1af9777

Files