TRDizin:
ÇALIŞAN BİREYLERİN YEŞİL ÜRÜN REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE FARKLILIKLARI1

dc.contributor.authorKübra KARAOSMANOĞLU
dc.contributor.authorTahir BENLİ
dc.contributor.authorÖzlem TAŞ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:03:34Z
dc.date.available2023-04-14T23:03:34Z
dc.date.issued2017-04-01
dc.description.abstractDoğanın insanın tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde dikkatsizce tüketilmesi ekolojik dengenin bozulmasına ve çevresel kaynakların tükenme noktasına gelmesine neden olmuştur. Doğanın yapısının zarar görmesi sonucu oluşan çevresel sorunlar sadece ekolojik sistemi etkilemeyip, insan sağlığı için de büyük sorun olmaktadır. Yaşam koşullarını sürdürecek kaynakların ve yaşam alanlarının giderek azaldığının farkına varan tüketiciler de tüketim sürecinde daha hassas davranma eğilimindedirler. İşletmeler de bu durumda varlıklarını güçlendirmek amacıyla ve diğer işletmelerle yaşadıkları rekabetten sıyrılmak i çin, ortaya koydukları ürün ve hizmetlerinin tanıtımında yeşil reklam uygulamalarına yönlenmişlerdir. Yapılan bu çalışma ile çalışan bireylerin işletmelerin yeşil ürün reklamlarına yönelik tüketici tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve demogra fik özelliklere göre farklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışan bireylerin seçilme nedeni ise, satın alma gelirine sahip tüketicilerin özellikle nitelikli, yeşil ürün satın alma kararlarında etkin olacakları varsayımıdır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu Kastamonu Merkez ilçede çalışan bireyler arasından kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 380 kişi üzerinde uygulanmış ve çalışan bireylerin işletmelerin yeşil ürün reklamlarına yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin cinsiyete, medeni duruma, yaşa, eğitime ve mesleğe göre anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir
dc.identifier.citationKaraosmanoğlu, K., Benli̇, T., Taş, Ö. (2017). ÇALIŞAN BİREYLERİN YEŞİL ÜRÜN REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE FARKLILIKLARI1. Business and Management Studies: An International Journal, 5(4), 235-256
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-2586
dc.identifier.endpage256
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage235
dc.identifier.trdizin271813
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/271813/calisan-bireylerin-yesil-urun-reklamlarina-yonelik-tutumlarini-etkileyen-faktorlerin-demografik-ozelliklerine-gore-farkliliklari1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7951
dc.identifier.volume5
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÇALIŞAN BİREYLERİN YEŞİL ÜRÜN REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNE GÖRE FARKLILIKLARI1
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files