TRDizin:
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Bilgi Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri

dc.contributor.authorTuğba TURGUT
dc.contributor.authorSelahattin KAYMAKCI
dc.date.accessioned2023-04-13T23:29:20Z
dc.date.available2023-04-13T23:29:20Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.description.abstractBilgi okuryazarlığı bireyin bilgi becerileri olarak nitelendirilebilecek bilgi edinme, değerlendirme ve kullanma yetilerini içeren çok yönlü bir okuryazarlık türüdür. Bu noktada etkin vatandaş yetiştirmede önemli bir ilkokul ve ortaokul dersi olan sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olması gerekliliği önem kazanmaktadır. Öğrencilerin söz konusu becerileri kazanmasında ise sosyal bilgiler öğretmenlerine önemli görevlerin düştüğü aşikardır. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin bilgi okuryazarlığına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel metodoloji kapsamında olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında resmî kurumlarda görev yapan toplam 44 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların bilgi okuryazarlığı konusunda kuramsal olarak farkındalık sahibi oldukları görülmüştür. Buna ilaveten katılımcılar öğrencilerin bilgi okuryazarlığı açısından yetersiz olduğunu ve bu durumun nedeni olarak da kaynak sıkıntısını ve okulların fiziki şartlarının yetersiz olmasını göstermişler, bilgi okuryazarı bireylerin yetiştirilebilmesi için okul ortamının yeterli donanıma sahip olması gerektiğini vurgulamışlardır. Araştırma bulgularına dayalı olarak öğrencilerin bilgi okuryazarlık düzeylerini inceleyen araştırmaların nicelik ve nitelik bakımından artırılması gerektiği düşünülmektedir. Bilgi okuryazar öğrencilerin yetiştirilmesi için uygun öğrenme ortamlarının sahip olması gereken özelliklerin neler olması gerektiğine ilişkin araştırmalar yapılmalıdır.
dc.identifier.citationTurgut, T., Kaymakci, S. (2022). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Bilgi Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 9(3), 1000-1025
dc.identifier.doi10.30900/kafkasegt.1093563
dc.identifier.eissn2148-8940
dc.identifier.endpage1025
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1000
dc.identifier.trdizin1148611
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1148611/sosyal-bilgiler-ogretmenlerinin-bilgi-okuryazarligina-iliskin-gorusleri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6383
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Bilgi Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizinb75f7482-3cc9-4cf5-81c3-023694e06384
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoveryb75f7482-3cc9-4cf5-81c3-023694e06384

Files