TRDizin:
Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 2000 ile 2016 yılları arasında yayımlanmış alan eğitimi bakımından genetik konu başlığı altında yer alan Türkiye’deki çalışmaları derleyerek sistematik bir şekilde incelemektir. Bu amaca ulaşmak için ulusal ve uluslararası elektronik veri tabanlarında 'genetik', 'kalıtım', 'kromozom', 'gen' ve 'hücre bölünmesi' anahtar kelimelerini ve İngilizce karşılıklarını kullanılarak tarama yapılmıştır. Tarama ile konu alanında 64 makaleye ulaşılmış olmasına karşın bu çalışmalardan 16 tanesinin sonuçlarının birleştirilebilir olduğu belirlenmiştir. Meta analiz için seçilen çalışmalar eğitimsel müdahaleler sınıflandırılması yoluyla analiz edilmiştir. Bu sınıflandırmaya göre eğitimsel müdahaleler 'Bilgisayar Destekli Öğretim' , 'Materyal/Model Kullanımı' ve 'Öğrenme Ortamı Tasarımı' başlıkları altında yer almaktadır. Genetik konu ve kavramlarına yönelik Türkiye’de yapılan ve araştırmada belirlenen ölçütlere göre meta analizleri yapılan çalışmalarda Bilgisayar Destekli Öğretim’in akademik başarı üzerinde Materyal/Modelin ve bir Öğrenme Ortamı Tasarımının kullanıldığı öğretim ortamlarına oranla daha etkili olduğu görülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Helvaci, S., Kurnaz, M., Bozdemi̇r, H., Altunoğlu, B. (2020). Genetik Kavramlara İlişkin Eğitim Çalışmalarının Meta Analiz Yöntemi İle İncelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD), 11(2), 643-661

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals