TRDizin: The Metaphorical Perceptions of Classroom Teacher Candidates Regarding Teacher and Teaching Profession Concepts
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen ve öğretmenlik mesleği kavramlarına ilişkinalgılarının belirlenmesidir. Çalışma Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, SınıfÖğretmenliği p rogramı 1.sınıf ta öğrenim gören 168 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarınınbelirlenen kavramlarla ilgili algılarının ortaya koyulması amacıyla veri top lama aracı olarak, 2 adet açıkuçlu sorudan oluşan f orm kullanılmıştır. Ankette yer alan Öğretmengibidir, çünküveÖğretmenlik mesleğigibidir, çünkü if adelerinin katılımcılar tarafından tamamlanmasıistenmiştir. Anket sorularında yer alan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Analiz sonucundabelirlenen metaf orlar ile bunlara bağlı oluşturulan kategorilerin doğruluğunun belirlenebilmesi amacıylametaf or ve kategori listeleri çalışma alanında uzman 3 öğretim üyesi ile p aylaşılmıştır. Uzman görüşlerisonrasında, örtüşmeyen metaf orlar üzerinde tartışılarak çalışmada kullanılan metaf or ve kategorilere sonşekli verilmiştir. Buna göre, öğretmen adaylarının öğretmen kavramıyla ilgili olarak 53, öğretmenlik mesleğiile ilgili olarak ise 62 geçerli metaf or ürettikleri belirlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının öğretmenkavramına ilişkin algılarının olumlu olduğu ancak öğretmenlik mesleğine ilişkin birtakım olumsuz metaf orlarürettikleri ortaya koyulmuştur. Söz konusu olumsuz metaf orların öğretmenlik mesleğinin katılımcılartarafından zorlu, belirsizlikleri olan ve kurallı bir meslek olarak görüldüğü için if ade edildiği belirlenmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Koç, E. (2014). The Metaphorical Perceptions of Classroom Teacher Candidates Regarding Teacher and Teaching Profession Concepts. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 47-72
