TRDizin:
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimi Temalı Etkinlik Planlarının İncelenmesi

dc.contributor.authorVolkan ATASOY
dc.contributor.authorHazal ARSLAN
dc.date.accessioned2023-04-13T23:29:23Z
dc.date.available2023-04-13T23:29:23Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi dersinde hazırladıkları etkinlik planlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma bir devlet üniversitesi eğitim fakültesine devam eden 66 okul öncesi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma grubunda yer alan okul öncesi öğretmen adaylarından 4’ü (%6,06) 2. sınıfa, 62’si (%93,93) 3. sınıfa devam etmektedir. Öğretmen adaylarının 52’si (%78,78) kadın 14’ü (%21,21) erkektir. Araştırma kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarına 7 hafta boyunca çevre eğitimine yönelik teorik bilgiler verilmiştir. Ek olarak çevre eğitimi etkinlik planlarının nasıl hazırlanması gerektiğini içeren bilgiler de verilmiştir. Araştırmacılar tarafından okul öncesi öğretmen adaylarının farkındalık sahibi olması gereken konular biyoçeşitlilik, kirlilik, geri dönüşüm, enerji ve çevrenin üç temel bileşeni (hava, su ve toprak) olmak üzere 5 ana başlık altında toplanmıştır. Öğretmen adaylarından bu konulara yönelik etkinlik planları hazırlamaları istenmiştir. Adaylar tarafından hazırlanan dokümanlar içerik analizine göre analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi etkinlik planlarında yaptıkları hatalar incelenmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının hazırladıkları çevre eğitimi etkinlik planlarının kazanım, öğrenme süreci, değerlendirme bölümleri ve kullandıkları öğretim yöntem, teknik, ilkelere yönelik hataları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationAtasoy, V., Arslan, H. (2022). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimi Temalı Etkinlik Planlarının İncelenmesi. KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 9(3), 962-981
dc.identifier.doi10.30900/kafkasegt.1171370
dc.identifier.eissn2148-8940
dc.identifier.endpage981
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage962
dc.identifier.trdizin1148609
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1148609/okul-oncesi-ogretmen-adaylarinin-cevre-egitimi-temali-etkinlik-planlarinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6384
dc.identifier.volume9
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimi Temalı Etkinlik Planlarının İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizina60c0074-0860-4695-93ab-098f6a24fcd7
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverya60c0074-0860-4695-93ab-098f6a24fcd7

Files