TRDizin:
Türkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinin 60-72 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması

No Thumbnail Available

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Type

RESEARCH

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Publication Status

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

1

Total Downloads

0

Abstract

Bu araştırma, Türkiye' de ve Amerika'da 60-72 aylıklar için uygulanan (okul öncesi ) matematik programının, temel prensiplerdeki ve müfredat içeriklerindeki benzerlikler ve farklılıklar bakımından incelenmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi uygulanmıştır. İki aşamadan oluşan araştırmanın, birinci aşamasında programlar genel prensipleri bakımından karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada ise matematik konuları, New York State Matematik Öğrenme Standartları'nda belirtilen matematik öğrenme alanlarını temel alarak sınıflandırılmış ve kazanımlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda iki ülkenin 60-72 aylıklar için uygulanan matematik programında genel prensiplerinde ve içerik olarak sayılar ve sayılabilirlik, işlemler ve cebirsel düşünme ve geometri alt öğrenme alanlarının kazanımları arasında farklılıkların olduğu görülmüştür

Date

2012-08-01

Publisher

Description

Keywords

Citation

İnci̇kabi, L., Tuna, A. (2012). Türkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinin 60-72 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 94-101