TRDizin:
Entrepreneurship Education and Perception Change: The Preliminary Outcomes of Compulsory Entrepreneurship Course Experience in Turkey

dc.contributor.authorH Bahadır AKIN
dc.contributor.authorYavuz DEMİREL
dc.date.accessioned2023-04-14T23:19:57Z
dc.date.available2023-04-14T23:19:57Z
dc.date.issued2015-10-01
dc.description.abstractGirişimcilik özellikle merkezi planlama sistemlerinin gerilemesinin ardından gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde önemi vurgulanan bir konu haline gelmiştir. Devletin ekonomideki ağırlığının azaltılmasına dönük artan eğilimler, piyasaların işleyebilmesinin yegâne unsuru olan ve her ölçekte işletmenin kurulması, çalıştırılması ve büyütülmesi hususundaki en kritik faktör olan girişimcileri ekonomi politikalarının da merkezine yerleştirmiştir. Bu kapsamda, girişimciliğin yaygınlaştırılması ve buna bağlı olarak ekonomik büyüme ve refah hedeflerine ulaşmaya dönük politikaların gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde pek az istisnayla yaygınlaştığı görülmektedir. Diğer yandan, girişimcilik ve girişimcilik eğitimi alanındaki araştırmaların popülerliğine karşın, yenilikçilik yapan, iş kuran ve büyüten, böylece yeni iş imkanları yaratan girişimcilerin sayısı gerçekte pek de fazla değildir. İnsanları farklı istihdam alanları arasından girişimcilik seçeneğine yöneltmek zannedildiği kadar kolay değildir. Bu sebeple girişimcilik temelli serbest piyasa sistemini benimsemiş ülke hükümet yetkilileri, bireyleri girişimciliği bir kariyer hedefi olarak tercih etme doğrultusunda motive etme hususunda çeşitli politikalar geliştirmektedirler. Bu yönde, Türkiye'de de kendi işini kurmak isteyen ve girişimciliği tercih eden bireyleri destekleyecek çok çeşitli programlar yürürlüktedir. Bu kapsamda değerlendirilmek üzere, bir devlet üniversitesi olan Aksaray Üniversitesi de, tüm Lisans düzeyindeki eğitim programlarına dört saatlik zorunlu girişimcilik dersi koymuştur. Aksaray Üniversitesi 2012 yılı Eylül ayından geçerli olmak üzere -sadece Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca müfredatı belirlenen okullarda seçmeli olmak üzere- tüm lisans bölümlerine zorunlu girişimcilik dersi koymuş, konuya ilişkin olarak KOSGEB ile de Aksaray Üniversitesi mezunlarına kendi işlerini kurma amaçlı finansal imkanlara başvuru hakkı veren bir sertifika sağlanması yönünde anlaşmaya varılmıştır. Mevcut çalışmanın amacı söz konusu ders sonucunda, derse katlan öğrencilerde girişimcilik ve girişimciye yönelik bir algı değişiminin olup olmadığının anlaşılmasıdır. Dersi alan ve almayan 925 öğrenci ile yapılan araştırmanın sonuçları, zorunlu derslerin
dc.identifier.citationAkin, H., Demi̇rel, Y. (2015). Entrepreneurship Education and Perception Change: The Preliminary Outcomes of Compulsory Entrepreneurship Course Experience in Turkey. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(34), 15-26
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2667-4750
dc.identifier.endpage26
dc.identifier.issn1302-1796
dc.identifier.issue34
dc.identifier.startpage15
dc.identifier.trdizin199053
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/199053/entrepreneurship-education-and-perception-change-the-preliminary-outcomes-of-compulsory-entrepreneurship-course-experience-in-turkey
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8259
dc.identifier.volume0
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEntrepreneurship Education and Perception Change: The Preliminary Outcomes of Compulsory Entrepreneurship Course Experience in Turkey
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin

Files